کد خبر: 311237
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۰۹:۰۱:۲۴
| |

معاون وزیر راه خبر داد؛

ساخت 100 هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح/ دستگاه‌های دولتی اراضی خود برای ساخت مسکن نمی‌دهند

مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: 100 هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح ساخته می شود.

ساخت 100 هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح/ دستگاه‌های دولتی اراضی خود برای ساخت مسکن نمی‌دهند
کد خبر: 311237
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۰۹:۰۱:۲۴

اعتمادآنلاین| مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته گفت: قیمت مسکن را فقط تولید مشخص نمی‌کند بلکه مسکن در جامعه ما کالای سرمایه‌ای است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی؛ ساخت مسکن است و در این چارچوب حرکت می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه میانگین معاملات خرید و فروش مسکن در فروردین امسال در تهران متری 11 میلیون و 900 هزار تومان بوده است گفت: البته در چند منطقه قیمت 5 تا 6 میلیون تومان و در برخی مناطق متری 20 میلیون تومان مسکن خرید و فروش شده است، بیشترین تقاضا برای مسکن‌های 40 تا 80 متری است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: 90 درصد سرمایه گذاری ها در بخش مسکن به وسیله بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: تصمیم گرفته شده است که سهم تسهیلات خرید مسکن 20 درصد قیمت مسکن را پوشش دهد.

وی افزود: برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی کمترین اتکا را به نظام بانکی داریم و منابع مالی این طرح بر اساس مشارکت تأمین می‌شود.

حسینی گفت: البته 9,500 میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر و 5 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک عامل بخش مسکن است که به این طرح اختصاص یافته اما هنوز روی کاغذ است و باید تأمین شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: سالانه به 20 تا 25 هزار میلیارد تومان منابع برای تولید مسکن نیاز داریم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: دستگاه‌های دولتی زمین‌هایی را که در اختیار دارند برای ساخت مسکن نمی‌دهند اما مشوق‌هایی برای آنها گذاشته‌ایم که اگر زمین‌ها را واگذار کنند ابتدا به متقاضیان خودشان مسکن داده می‌شود.

حسینی افزود: به زودی قراردادی نیز میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی در زمین‌های نیروهای مسلح امضا می‌شود.

وی گفت: در پی اخذ مالیات از کسانی که خانه‌ای را اجاره داده‌اند و از محل آن امرار معاش می‌کنند نیستیم اما باید از کسانی که در پی سفته بازی و دامن زدن به نوسانات قیمت مسکن با در اختیار داشتن تعدادی واحدهای خالی هستند مالیات گرفته شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها