کد خبر: 310662
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۱:۱۴:۰۰
| |

دژپسند، در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور:

109 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال 97 محقق شد / خریداران سکه که قصد سوداگری نداشتند از پرداخت مالیات معاف شده اند/ حق نداریم مویدان خوش حساب را شکنجه کنیم

 فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان مالیاتی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار مهمی انجام داد و امروز شاهد هستیم که بیش از 107 هزار میلیارد تومان درآمد نقدی و 109 هزار میلیارد تومان تهاتری محقق شده است.

109 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال 97 محقق شد / خریداران سکه که قصد سوداگری نداشتند از پرداخت مالیات معاف شده اند/ حق نداریم مویدان خوش حساب را شکنجه کنیم
کد خبر: 310662
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مباحث عصر جدید در ایران که می‌خواهد بودجه بدون نفت را تجربه کند حرکت به سمت درآمدهای مالیاتی است. البته درآمدهای نفت و گار می‌تواند مزیت‌ باشد اما آنچه مذموم است اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفت و گاز است. از همین روی باید به سمت بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم و پاک حرکت کنیم.

او در ادامه افزود: سازمان مالیاتی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار مهمی انجام داد و امروز شاهد هستیم که بیش از 107 هزار میلیارد تومان درآمد نقدی و 109 هزار میلیارد تومان تهاتری محقق شده است.

دژپسند پیرامون وصول مالیات از خریداران سکه‌های پیش فروش شده، گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که ما فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می شود.

او ادامه داد: در عین حال ما اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه ها مالیات دریافت کنیم. کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مودیان مالیاتی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به فعالیت آقای پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: ایشان فردی عمیق، دلسوز و مسلط به امور مالیاتی است و برخی بداخلاقی‌ها اجازه نداد که از آقای پناهی استفاده کنیم و به اجبار از آقای نوبخت درخواست کردیم تا از جناب دکتر پارسا استفاده کنیم که عملکرد درخشانی در سازمان مالیاتی داشته‌اند و همیشه با جدیت به دنبال اجرای امور بودند. آقای پارسا فرد بادانشی است که از بالا به پایین تمام مراحل پیشرفت را طی کرده است. باید توجه داشت که سازمان مالیاتی یک سازمان بزرگ است بنا بر این مدیر آن باید سابقه مدیریت اجرایی و ملی داشته باشد که آقای پارسا این ویژگی‌ها را دارد.

او با بیان این که ما در دوره انتقال از درآمدهای نفتی به درآمدهای مالیاتی هستیم گفت: نباید حداکثر کردن درآمدهای مالیاتی هدف ما باشد و پول زور از کسی بگیریم. ملاک ما مالیات حقه است و آنچه که در قانون مشخص شده است. اگر بخواهیم درآمدهای مالیاتی را افزایش دهیم نباید موعدیان خوش‌حساب و خوش‌رفتار را دوباره شکنجه کنیم.

وی با بیان این که مکانیزه کردن نظام مالیاتی، بستر هوشمندسازی مالیات را ایجاد می‌کند، گفت: رشد اقتصادی با درآمدهای مالیاتی در ارتباط است و اگر مالیات از یک جایی بیشتر اخذ شود اثر منفی بر تولید خواهد داشت.

وزیر اقتصاد افزود: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی تاکید بر درآمدهای مالیاتی است از همین روی همیشه مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری بوده است.

دژپسند با بیان این که برای بهبود فضای کسب و کار برنامه جدیدی داریم، گفت: باید مالیات بر فعالیت‌های اختلال‌زا را در در اولویت قرار دهیم؛ فعالیت‌هایی که باعث بهم ریختگی بازارها می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها