کد خبر: 310422
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۱:۵۴:۳۱
| |

روی گشاده صنعت نفت به تولیدکنندگان داخلی/ رعایت استانداردهای بین‌المللی در محصولات تولیدی

تولید تجهیزات صنعت نفت به دست توانمند تولیدکنندگان داخلی از جمله نقاط قوت حوزه نفت و انرژی به حساب می‌آید که تاکنون توانسته اند با اتکا به صنعت سهم بالایی از نیاز داخل را با آن تامین کنند.

روی گشاده صنعت نفت به تولیدکنندگان داخلی/ رعایت استانداردهای بین‌المللی در محصولات تولیدی
کد خبر: 310422
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۱:۵۴:۳۱

اعتمادآنلاین| تولید تجهیزات صنعت نفت به عنوان یکی از توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی به حساب می‌آید که با توجه به وجود بستر‌های صنعت نفت، تولید تجهیزات آن نیز پیشرفت‌هایی داشته است.

ظرفیت بالایی که بنا بر اعلام بیژن زنگنه وزیر نفت هم اکنون در زمینه تولید تجهیزات سرچاهی، رشته‌های درون چاهی، مته‌های حفاری و بیش از 65 درصد از تجهیزات یک پالایشگاه داخلی به خودکفایی رسیده ایم و همچنین بنا بر اعلام کارشناسان و فعالان حوزه تولید، در زمینه تولید تجهیزات صنعت نفت در حوزه صنایع پایین دستی به خودکفایی 70 الی 80 درصدی و در زمینه تولید تجهیزات صنایع بالادستی همچنان نیاز به تلاش بیشتر داریم.

وزارت نفت در راستای حمایت از این حوزه، به عنوان نهاد متولی پیش از این اعلام کرده بود که شرکت‌های ایرانی پس از برنده شدن در یک مناقصه برای تامین و خرید 10 گروه کالایی مورد نیاز باید از کالا‌های ایرانی استفاده کنند تا زنجیره ارزش افزوده تکمیل شود.

در همین راستا، رضا خیامیان عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت عنوان کرد: وضعیت تولید کنندگان از لحاظ توانمندی بالاست، اما بخشی از ظرفیت‌های تولید خالی مانده که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ گفتنی است برخورداری از این ظرفیت منوط به اجرای پروژه‌های نفتی است که در این راستا قدم‌های جدیدی برداشته شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت عنوان کرد: پروژه‌های برخی پالایشگاه‌ها به تازگی راه افتاده که اجرای آنها می‌تواند چرخه کاری تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت را با سرعت بیشتری به حرکت در بیاورد.

خیامیان در توضیح استانداردهای تجهیزات تولید شده گفت: استانداردهای لحاظ شده برای تجهیزات صنعت نفت در سطح استاندارد‌های بین‌المللی است که وزارت نفت با همراهی انجمن تجهیزات نفت نهادی برای تخصیص گواهی کیفیت ایجاد کرده تا شرکت‌ها بر اساس آن مورد سنجش قرار می‌گیرد و استاندارد‌های لازم رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال رونق تولید پروژه‌های نفتی فعالیت بیشتری با ظرفیت بالا داشته باشند تا شرکت‌های تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و نیرو‌های آن‌ها مشغول به کار بماند.

این سطح از توانمندی در شرایطی است که در حال حاضر به دلیل چالش‌های موجود در تامین قطعات از خارج از کشور فرصت مناسبی برای توجه و حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده تا با افزایش ظرفیت آن‌ها شاهد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور باشیم.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها