کد خبر: 309181
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۲۱:۵۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید؛

کدام کالاهای کشاورزی مشمول ممنوعیت صادرات می‌شوند؟

ممنوعیت صادراتی کالاهای کشاورزی با دو هدف صورت گرفته است. اولین هدف از این تصمیم تنظیم بازار داخلی است. در وهله بعدی کالاهایی که مشمول ممنوعیت صادرات شده‌اند اصولاً قوت غالب مردم و در واقع کالاهایی هستند که مردم به آنها نیاز اساسی دارند.

حجم ویدیو: 1.57M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52 دانلود ویدیو
کد خبر: 309181
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۲۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اصغرزاده- بر اساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات چند قلم کالای کشاورزی ممنوع شد.

این ممنوعیت با توجه به ضرورت تامین نیاز کالاهای اساسی و کمبودشان در داخل کشور و پیشگیری از بروز هر گونه رانت اعلام شده است.

محصولات کشاورزی‌ای که صادرات‌شان ممنوع شده‌ عبارت‌اند از: انواع کره، نخود رسمی (لپه)، سایر نخود‌ و لوبیا‌های رسمی، عدس، باقلا، دیگر محصولات نباتی و مواد نباتی و تفاله‌های نباتی، آخال و محصولات فرعی نباتی.

علاوه بر این موضوع خروج گندم و آرد تولید داخل از طریق وزارت جهاد کشاورزی به دستگاه‌های مسئول کنترل قاچاق، ابلاغ شده است.

پیش از این، با توجه به گرانی محصولاتی مانند پیاز، سیب‌زمینی، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و دیگر اقلام صادراتی، وزارت صمت تصمیم گرفت صادرات این کالاها را ممنوع کند.

توقف صادرات پیاز، سیب‌زمینی، گوشت و مرغ تا زمانی ادامه یافت که قیمت‌ها در بازار متعادل شود و سپس ممنوعیت صادرات این کالاها لغو شد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت، چهارم خردادماه اعلام کرد ممنوعیت صادرات پیاز و سیب‌زمینی لغو شده است.

بنا بر ابلاغ وزارت صمت، 9 خرداد امسال نیز ممنوعیت صادرات چهار قلم کالای مرتبط با صنعت طیور از جمله مرغ، با هدف جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، رفع شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها