کد خبر: 308466
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۶:۴۲
| |

حقایقی جالب درباره اقتصاد سان‌فرانسیسکو

سان‌فرانسیسکو یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین شهرهای آمریکا است.

حقایقی جالب درباره اقتصاد سان‌فرانسیسکو
کد خبر: 308466
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۶:۴۲

اعتمادآنلاین| سان‌فرانسیسکو یکی از قلب‌های تپنده اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود و میزبان شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی در خود است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، برای بسیاری از آمریکایی‌ها امکان خرید خانه در این شهر به دلیل بالا بودن قیمت خانه وجود ندارد. در ادامه با حقایقی از اقتصاد این شهر آشنا می‌شویم:

1- متوسط درآمد خانوارهای ساکن این شهر 98 هزار و 710 دلار در سال است که 63 درصد بیشتر از متوسط درآمد سالانه آمریکایی محسوب می‌شود. این شهر سومین شهر آمریکایی از نظر دارا بودن بیشترین تعداد میلیاردرها پس از نیویورک و لس‌آنجلس است.

2- متوسط هزینه اجاره یک خانه دو خوابه در این شهر 4506 دلار در ماه است که تقریباً سه برابر میانگین 1700 دلاری در کل آمریکاست. این شهر گران‌ترین شهر برای اجاره مسکن در آمریکاست.

3- متوسط قیمت خرید خانه در این شهر 1.3 میلیون دلار است که 4.4 برابر متوسط قیمت خرید خانه در آمریکا به شمار می‌رود. 81 درصد خانه‌های این شهر بالای یک میلیون دلار قیمت دارند.

4- فقط 12 درصد از ساکنان شهر سان‌فرانسیسکو توانایی خرید خانه در این شهر را دارند.

5- برای داشتن یک زندگی راحت در این شهر باید حداقل 230 هزار و 286 دلار در سال درآمد داشت که معادل متوسط درآمد پنج سال شهروندان آمریکایی است.

6- هزینه بالای مسکن باعث شده برخی از ساکنان این شهر در اتومبیل یا قایق زندگی کنند! در سال 2018 حدود 8000 نفر از ساکنان این شهر در وسایل نقلیه زندگی می‌کرده‌اند.

7- حداقل درآمد مورد نیاز برای یک خانواده چهار نفره در این شهر 148 هزار و 440 دلار در سال است که بیش از هر شهر دیگری درآمریکاست.

8- برای قرار گرفتن در دهک بالای درآمدی این شهر باید درآمدی معادل چهار میلیون دلار در سال داشته باشید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها