کد خبر: 307377
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۴:۳۲:۲۷
| |

پیک مصرف برق کشور به مرز 46 هزار مگاوات رسید

هم‌زمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و به مرز 46 هزار مگاوات رسیده است.

پیک مصرف برق کشور به مرز 46 هزار مگاوات رسید
کد خبر: 307377
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۴:۳۲:۲۷

اعتمادآنلاین| اواخر هفته گذشته بود که با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی روند کاهشی به خود گرفته و در کانال 42 هزار مگاوات باقی مانده بود. اما از روز گذشته با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی که بخش عمده‌ای از مصرف برق فصل تابستان را به خود اختصاص داده‌اند پیک مصرف دوباره روندی صعودی به خود گرفته و به مرز 46 هزار مگاوات رسیده است.

اوج مصرف برق کشور در ساعت 14:31 دقیقه دیروز به 45 هزار و 862 مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه هفته گذشته حدود دو هزار و 300 مگاوات افزایش یافته است.


روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و 623 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 467 مگاوات مربوط به صادرات و 156 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و 708 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و 286 مگاوات رسیده بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها