کد خبر: 293645
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۳۰:۳۰
| |

مجری طرح گندم کشور:

14 میلیون تن گندم امسال در کشور تولید می‌شود

اسماعیل اسفندیاری‌پور، مجری طرح گندم کشور اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون خرید تضمینی گندم از مرز یک میلیون و 400 هزارتن در 8 استان کشور عبور کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد را نشان می دهد.

14 میلیون تن گندم امسال در کشور تولید می‌شود
کد خبر: 293645
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۳۰:۳۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل اسفندیاری‌پور، مجری طرح گندم کشور از پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران پس از ثبت اطلاعات خرید در سامانه خبر داد و افزود: این حجم از گندم خریداری شده به ارزش دو هزار و 400 میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و 290 هزار تن گندم به ارزش 2 هزار و 225 میلیارد تومان در سامانه خرید ثبت شده که یک هزار و 798 میلیارد تومان آن با عاملیت بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز شده است.

مشاور وزیر جهادکشاورزی افزود: خرید گندم با کیفیت از استان های ایلام، خوزستان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب کرمان و هرمزگان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه افزایش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش عملکرد تولید در واحد سطح بوده است گفت: خرید گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی ، شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشرت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حال انجام است.

اسفندیاری پور افزود: به دلیل بالا بودن کیفیت، هر کیلوگرم گندم معمولی - نان با قیمت 1725 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی خطاب به کشاورزان توصیه کرد: برای کشت دوم، بقایای کاه و کلش داخل مزارع را آتش نزنند زیرا ماندگاری آنها در مزارع موجب حاصلخیزی خاک می‌شود.

مجری طرح گندم کشور گفت: خوزستان با خرید یک میلیون تن، بوشهر 115 هزار تن، ایلام 105 هزارتن، جنوب کرمان 72 هزارتن و فارس 55 هزارتن رتبه اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

وی پیش بینی کرد: امسال تولید گندم 14 میلیون تن باشد که از این میزان نزدیک 12 میلیون تن آن توسط دولت خریداری خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها