مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری مطرح کرد:

پایش مستمر خطوط لوله برای افزایش ایمنی/ منطقه امیدیه از آلودگی نفتی پاکسازی شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در راستای افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث انفجار در خطوط لوله بازرسی و پایش فنی برای شناسایی خوردگی این خطوط به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

پایش مستمر خطوط لوله برای افزایش ایمنی/ منطقه امیدیه از آلودگی نفتی پاکسازی شد
کد خبر: 293155
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۰۹:۴۸:۳۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم پیرامون در خصوص آخرین شرایط خط لوله آسیب دیده امیدیه گفت: اطفا حریق این خط لوله روز پس از حادثه صورت گرفت و آتش به صورت کامل خاموش شد که به دنبال آن تعمیرات، متوقف کردن نشت نفت و انجام بازرسی‌های فنی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خاک برداری‌ها انجام و بازرسی‌های فنی صورت گرفته، گفت: نفت‌های نشت شده جمع آوری و کار تعمیر خط با نظر بازرسی فنی و گروه تعمیرات خط لوله از روز جمعه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اینکه کار عملیات اولیه به پایان رسیده، تصریح کرد: با پایان تعمیرات اولیه جریان نفت برقرار شد و با برقراری جریان نفت ادامه تعمیرات صورت گرفته تا به موازات این که خط در سرویس قرار دارد و جریان نفت را منتقل می‌کند جوشکاری تکمیلی هم انجام شود.

پیرامون در توضیح میزان خسارت وارده اظهار کرد: بر اثر این حادثه تمام خط لوله‌ها از جمله خطوط صادراتی بازرسی شدند که به جز خط لوله رو زمینی سایر آن‌ها سالم بودند که خط لوله دارای نشت نیز به سرعت تعویض شد.

وی بیان کرد: به روستای اطراف این خط لوله خسارت چندانی وارد نشده و تنها نفت سوخته شده در این مدت عمده خسارت وارده در حادثه هفته گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری عنوان کرد: 2 خط لوله از محل حادثه عبور می‌کرد که یکی از آن‌ها تامین خوراک پالایشگاه اصفهان را برعهده داشت و خط لوله دوم وظیفه صادراتی به سمت خارگ را داشته که آسیب به خط لوله صادراتی وارد شده است.

پیرامون با تاکید بر این موضوع که آسیب خط لوله صادراتی خللی در بحث صادرات ایجاد نکرده، گفت: نفت از خطوط دیگری که از منطقه دور بوده ارسال شد و وظیفه صادراتی خود را ایفا کرد و در خصوص پالایشگاه اصفهان نیز تامین خوراک آن از محل‌های دیگر صورت گرفت.

وی در توضیح بحث‌های ایمن سازی این خط لوله بیان کرد: خط آسیب دیده به گونه‌ای تعمیر می‌کنیم که محل ایمن شود، همچنین در خصوص روستای احداث شده در نزدیکی این خط لوله نیز باید تصمیم گیری‌هایی برای جابه جایی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در خصوص پاکسازی محل و نفت‌هایی که با خاک مخلوط شده در حال پاکسازی هستیم تا هیچ گونه آلودگی باقی نماند.

پیرامون خاطر نشان کرد: در راستای ایمن سازی و جلوگیری از حوادث مشابه این شرکت اقداماتی را به صورت مستمر انجام می دهد به گونه ای که با روش‌های بازرسی فنی و با توجه به اولویت‌هایی که دارند تا مشکلات خوردگی شناسایی و نسبت به تعمیر و تعویض آن‌ها عمل شود.

گفتنی است در بحث کلان و برای تعویض کلی برخی خطوط نیاز به تامین بودجه و اعتبارات کلان داریم.

روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه 1398 خط لوله 42 اینچ نفت امیدیه هنگام تعمیرات در اثر برخورد لودر با این لوله نفتی دچار نشت و آتش سوزی شد و متعاقب آن خط 12 اینچ انتقال گاز مایع مجاور آن نیز آتش گرفت که آتش سوزی هر دو خط تا روز سه شنبه 17 اردیبهشت ماه به طور کامل مهار شد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها