کد خبر: 290144
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

سهمیه‌بندی بنزین؛ دروغ یا واقعیت؟

امروز خبرگزاری تسنیم و فارس به نقل از یک منبع آگاه خبری مبنی سهمیه بندی بنزین از روز پنج‌شنبه و تعیین قیمت آن به نرخ آزاد 2500 تومان خبر داند که واکنش‌هایی را بین مسئولین مبنی بر صحت نداشتن این خبر به همراه داشت.

حجم ویدیو: 2.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 دانلود ویدیو
کد خبر: 290144
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۲۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری تسنیم و فارس از آغاز سهمیه‌بندی بنزین از روز پنجشنبه و رسیدن قیمت آن به 2500 تومان خبر دادند.

محمود واعظی پیش از این گفته بود در شورای هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شد بنزین دونرخی شود. این افزایش در حد 30 در صد است.

زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت پالایش و پخش و فرآورده‌های نفت: اخبار منتشرشده درباره نرخ بنزین و جزئیات سهمیه‌بندی صحت ندارد و صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌هاست.

بیژن زنگنه: آنچه درباره سهمیه‌بندی بنزین اعلام‌شده دروغ است و بعداً توضیح بیشتری در این باره اعلام خواهد شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس: در جلسه سران قوا بنا شد سهمیه‌بندی بنزین طوری انجام شود که هم قانون رعایت شود و هم به مردم فشاری نیاید.

وزارت کشور: تاکنون هیچ تصمیمی نسبت به مقدار سهمیه یا زمان سهمیه‌بندی بنزین گرفته نشده است. این موضوع در دست بررسی است.

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس: از ماجرای سهمیه‌بندی بنزین بی‌اطلاع هستیم، اگر دولت قصد دارد در سهمیه‌بندی بنزین تصمیمی بگیرد باید آن را به مجلس بفرستد.

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس: مصرف بنزین ما حدود 95 تا 100 میلیون لیتر در روز است، از طرفی اگر قیمت‌ها واقعی شوند و یارانه‌ها کاهش پیدا کنند، مصرف پایین می‌آید. بعید می‌دانم که افزایش 2500 تومانی بنزین تاثیری بر کاهش انگیزه‌های قاچاق بگذارد.

در کشورهای همسایه ایران بهای بنزین گران‌تر است. در ترکیه قیمت هر لیتر بنزین 5600 تومان است. در عراق هم قیمت هر لیتر بنزین 2650 تومان، عربستان سعودی 2300 تومان و در کویت 1450 تومان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها