کد خبر: 289384
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۴:۳۹:۴۸
| |

معاون هماهنگی امور استان‌ها سازمان حمایت:

انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در تنظیم بازار شرکت می‌کنند

مجید ارغنده‌‌پور معاون هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد: با تصویب هیات دولت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در ستاد تنظیم بازار دارای حق رای شدند.

انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در تنظیم بازار شرکت می‌کنند
کد خبر: 289384
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۴:۳۹:۴۸

اعتمادآنلاین| مجید ارغنده‌ پور روز دوشنبه در چهارمین جشنواره حامیان حقوق مصرف کنندگان آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی تبریز، گفت: با وجود اینکه هنوز این مصوبه ابلاغ نشده ولی با تصویب آن انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان عضو رسمی این ستاد می شوند.


وی اظهار داشت: با این مصوبه این انجمن ها به عنوان نماینده مردم در ستاد تنظیم بازار در تصمیم سازی مربوط به نظارت و تنظیم بازار شرکت می کنند.


معاون هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دور جدید تشکیل انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده، گفت: تمام مردم می‌ توانند در این انجمن ها ثبت نام کرده و در دور جدید عضو گیری این انجمن ها حضور یافته و در ساختار مدیریتی و تصمیم گیری این انجمن ها صاحب نظر شوند.


ارغنده پور، با اشاره به کسب موفقیت 49 واحد تولیدی و خدماتی آذربایجان شرقی در رعایت حقوق مصرف کنندگان، ادامه داد: این واحدها با تولید با کیفیت خود و اطمینان از رعایت حقوق مصرف کنندگان متقاضی ارزیابی این سازمان در این جشنواره شده اند.


وی اعلام کرد: در سطح کشور نیز 545 واحد تولیدی و خدماتی مدعی حقوق مصرف کننده بوده که از مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافته‌ اند.


معاون هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اقتصاد ایران به پشتوانه تلاشگران واحدهای اقتصادی سرپا ایستاده است و باید بین این فعالان اقتصادی و سوداگرانی که نام اقتصاد ایران را خراب می‌کنند، تفکیک قائل شد.


ارغنده پور، با تاکید بر اینکه برای تولید با کیفیت بازار امن نیاز است، افزود: مصرف‌ کننده در اقتصاد ایران به نوعی مظلوم تر است زیرا که محلی برای بیان خواسته هایش ندارد.


وی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال 88 با تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان زمینه تشکیل انجمن‌ های مردمی نظام ‌مندی برای تصمیم‌ گیری در خصوص رعایت حقوق مصرف‌ کنندگان را فراهم کرد.


در چهارمین جشنواره حمایت از حقوق مصرف کنندگان آذبایجان شرقی از 49 واحد برتر حامی حقوق مصرف کننده با اهدای تندیس طلایی و گواهینامه های طلایی و نقره ای تجلیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها