کد خبر: 289232
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۰:۰۹:۱۰
| |

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مهار کامل سلاب اخیر امکان‌پذیر نبود/ مدیریت سیلاب پدیده فرا دستگاهی است/ عملکرد سدها در مهار و کنترل سیلاب قابل قبول بود

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: حجم سیلاب اخیر به میزانی بوده که حتی اگر آمادگی لازم از سوی دستگاه‌های مانند وزارت نیرو وجود داشت باز هم امکان مهار کامل آن امکان‌پذیر نبود.

مهار کامل سلاب اخیر امکان‌پذیر نبود/ مدیریت سیلاب پدیده فرا دستگاهی است/ عملکرد سدها در مهار و کنترل سیلاب قابل قبول بود
کد خبر: 289232
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۰:۰۹:۱۰

اعتمادآنلاین| رحیم زارع با تاکید بر اینکه میزان سیلاب فرودین‌ماه و خسارت‌ وارده آن در طی دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: حجم سیلاب اخیر به میزانی بوده که حتی اگر آمادگی لازم از سوی دستگاه‌های مانند وزارت نیرو وجود داشت باز هم امکان مهار کامل آن امکان‌پذیر نبود.

وی مدیریت سیلاب را پدیده فرا دستگاهی دانست و افزود: ولی با این وجود اگر سازمان هواشناسی شدت این سیلاب را زودتر اعلام کرده بود شاهد بروز چنین خساراتی نبودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در پی سیلاب اخیر دستگاه‌های مختلفی مانند وزارتخانه‌های نیرو و کشور در حد توان خود تلاش کرده بودند و ما نباید در پی یافتن مقصر باشیم بلکه بایستی این رخداد مستندسازی شده و از این تجربه برای آینده کشور استفاده کنیم.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نقاطی از جمله استان فارس که سدهای کافی وجود داشت شاهد خسارات جانی در پایین دست نبوده‌ایم و مخازن این سدها توانستند سیلاب را به خوبی مهار کنند.

زارع عملکرد سدها در مهار و کنترل سیلاب را قابل قبول دانست و افزود: مدیریت مناسب سیلاب‌های اخیر از سوی وزارت نیرو موجب شده است تا در حال حاضر 70 درصد مخزن سد درودزن که آب شرب شیراز وابسته به آن است پر شده باشد و امیدواری مناسبی را در سطح استان برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها