کد خبر: 283657
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۵:۴۵:۰۰
| |

مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی:

خسارتی به نیروگاه‌های حرارتی استان‌های سیل​زده وارد نشده است

مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی اعلام کرد: همه نیروگاه‌های حرارتی مستقر در استان‌های سیل زده بخصوص خوزستان با بیش از 5 هزارمگاوات نیروگاه نصب شده دچار خسارت نشده است.

خسارتی به نیروگاه‌های حرارتی استان‌های سیل​زده وارد نشده است
کد خبر: 283657
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مهرداد با اشاره به اینکه دونیروگاه رامین و زرگان در استان خوزستان در ساحل کارون احداث شده اند گفت: بیشترین دغدغه در خصوص نیروگاه رامین با ظرفیت 1800 مگاوات تولید برق بود که با توجه به مجاورت در ساحل رودخانه کارون و تامین آب مورد نیاز از این رودخانه در معرض خطر قرار داشت، اما با تمهیدات انجام شده این نیروگاه با مشکلی مواجه نشده است.


وی با بیان اینکه در استان لرستان نیروگاه حرارتی در محل وقوع سیل وجود ندارد گفت: در استان مازندران و گلستان نیز دو نیروگاه علی آباد و نکا در سلامت کامل است.


مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به کاهش تولید برق در این فصل به دلیل کاهش مصرف برق درکشور ادامه داد: کمبودی برای تولید برق در مراکز تولید وجود ندارد و این درحالیست با کاهش میزان نیاز به برق بخش عمده‌ای از نیروگاه‌های حرارتی کشور از مدار خارج هستند.


مهرداد افزود: به دلیل نبود امکان برای ذخیره سازی برق در کشور و لزوم مساوی بودن میزان تولید و مصرف، نیازی به فعالیت همه نیروگاه‌های حرارتی در کشور وجود ندارد.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها