کد خبر: 280123
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بیش از 4 میلیون مسکن کمبود داریم/ سیاست‌گذاری‌های درست در سال 98 بازار مسکن را رونق می‌دهد/ 30 درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش مسکن است/ فراهم شدن زمینه‌های تولید مسکن، قیمت آن را کاهش می‌دهد

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون مسکن برای اقشار متوسط و پایین در سطح کشور کمبود داریم. دولت باید پیش‌بینی‌های لازم و متناسب با نیاز کشور در حوزه مسکن تعریف کند.

بیش از 4 میلیون مسکن کمبود داریم/ سیاست‌گذاری‌های درست در سال 98 بازار مسکن را رونق می‌دهد/ 30 درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش مسکن است/ فراهم شدن زمینه‌های تولید مسکن، قیمت آن را کاهش می‌دهد
کد خبر: 280123
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص وضعیت مسکن در سال 98 به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: وضعیت مسکن در سال 98 بستگی به عملکرد همه ما دارد، به نحوی که می‌توانیم سال 98 سالی آرام در حوزه اقتصادی و مسکن داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در حال حاضر بیش از 4 میلیون مسکن برای اقشار متوسط و پایین در سطح کشور کمبود داریم. دولت باید پیش‌بینی‌های لازم و متناسب با نیاز کشور در حوزه مسکن تعریف کند.

او در ادامه تصریح کرد: اگر در خصوص بافت‌های فرسوده، افزایش نرخ تسهیلات و همچنین واگذاری زمین‌هایی که در اختیار دولت است درست سیاست‌گذاری کنیم در سال 98 می‌توانیم شاهد رونق در بخش مسکن باشیم.

رضایی کوچی تأکید کرد: وقتی در کشور شاهد رونق در بخش مسکن باشیم خواهیم دید که بسیاری از مشاغل و افراد و همچنین شهرداری‌ها و مهندسین و کارگرها هم از این رونق ذینفع خواهند بود و این می‌تواند به بحث اقتصاد کشور کمک کند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: 30 درصد اقتصاد هر کشور مربوط به بحث مسکن است. باید پروژه‌های عمرانی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و نقدینگی را که در دست مردم است به سمت زیرساخت‌های اصلی کشور هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر برای اقتصاد کشور به‌درستی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم و از همه ظرفیت‌های کشور برای مسائل عمرانی استفاده کنیم سال موفقی پیش رو خواهیم داشت.

رضایی کوچی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از قیمت مسکن در سال 98 چیست؟ گفت: اگر ما زمینه‌های تولید مسکن را فراهم کنیم می‌توانیم شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم، اما وضعیت فعلی که بازار مسکن در رکود است و چشم‌انداز روشنی نداریم ممکن است شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم.

او در ادامه تصریح کرد: چشم‌انداز آینده بازار مسکن بستگی به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مجلس دارد که چقدر بتوانند کشور را درست مدیریت کنند. باید بانک‌ها را در خصوص سرمایه‌گذاری در بحث مسکن به میدان بیاوریم. تنها بانکی که در این خصوص فعال است بانک مسکن است چرا که بانک‌های دیگر حاضرند در همه حوزه‌ها برای سرمایه‌گذاری ورود کنند اما در بحث مسکن سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهند.

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت در بحث مسکن سیاست‌های شفافی داشته باشد شاهد کاهش قیمت در بازار مسکن خواهیم بود. گفتنی است که اگر روند فعلی که بر بازار مسکن در کشور حاکم است ادامه پیدا کند شاهد افزایش بیشتر قیمت مسکن خواهیم بود.

رضایی کوچی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین دستورالعمل‌های مجلس در سال 98 چیست؟ گفت: سال 98 سال انتخابات مجلس است و مجلس هم درگیر انتخابات می‌شود، اما به نظر من امسال باید سال حمایت از تولید داخلی و آرامش بازار و بحث معیشت مردم باشد. دشمن در حوزه اقتصادی با سرمایه‌گذاری در این بخش یک جنگ اقتصادی را شروع کرده، بر همین اساس هم ما باید در حوزه اقتصادی فعال باشیم. هم باید واحدهای تولیدی را فعال کنیم و هم پروژه‌های عمرانی‌مان راه‌اندازی شود و همچنین اجازه ندهیم کارگاه‌های تولیدی‌مان تعطیل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها