کد خبر: 272923
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

امضا قراردادهای ساخت مسکن مشارکتی در پرند تا پایان سال

حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه اولویت ما در احداث مسکن مشارکتی در شهرهای جدید، آماده سازی اراضی پیش از آغاز ساخت است، از تجهیز کارگاه‌ها و امضا قراردادهای ساخت مسکن مشارکتی در پرند تا پایان امسال خبر داد.

امضا قراردادهای ساخت مسکن مشارکتی در پرند تا پایان سال
کد خبر: 272923
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله طاهرخانی درباره احداث واحدهای مشارکتی در شهرهای جدید گفت: در حال حاضر اولین مجموعه مسکن مشارکتی میان شرکت عمران شهرهای جدید با انبوه سازان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید پرند کلنگ زنی شده ولی فعلا آماده سازی اراضی در حال انجام است و هنوز عملیات اجرایی ساخت و ساز آغاز نشده است.

وی افزود: این در حالی است که می توانستیم مانند مسکن مهر، همزمان با آماده سازی اراضی، عملیات احداث واحدها را هم شروع کنیم ولی اولویت با آماده سازی اراضی است چون وعده دادن بر روی زمینی که آماده نشده، ریسک بالایی دارد و ممکن است پروژه دچار اطاله زمان ساخت شود. بنابراین بعد از آماده سازی، اقدام به ساخت خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه استقبال خوبی از سوی سازندگان برای مشارکت در احداث واحدهای مسکونی در پرند شده، ادامه داد: قرادادهای مشارکت با سازندگان در پرند آماده شده است. بنابراین بلافاصله که آماده سازی اراضی به اتمام رسید، کار ساخت واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یادآور شد: شروع قراردادهای ساخت مسکن در پرند تا پایان امسال اجرایی می شود و تجهیز کارگاه در بخش هایی که زمین ها آماده سازی می شود هم انجام خواهد شد.

طاهرخانی با بیان اینکه قرار است در شهرهای جدید سراسر کشور، 200 هزار واحد مسکونی مشارکتی میان شرکت عمران شهرهای جدید با آورده زمین و پروانه ساخت و انبوه سازان با آورده هزینه احداث طی 4 سال از 1397 تا پایان 1400 ساخته شود، گفت: در مرحله اول 15 هزار واحد در «سایت 88 هکتاری در حال آماده سازی پرند» ساخته می شود؛ دو سایت دیگر نیز در سال ها 98 و 99 در این شهر جدید آماده سازی و برای ساخت و ساز در اختیار سازندگان و انبوه سازان قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: در تلاشیم تا پایان امسال در 14 شهر جدید اراضی مورد نظر را برای ساخت 60 هزار واحد از 200 هزار واحد مسکونی مشارکتی با شرکت عمران شهرهای جدید آماده سازی کنیم.

بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی با هدف ایجاد تعادل قیمتی در بازار مسکن هدف گذاری کرده که 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت های فرسوده و 100 هزار واحد از سوی بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر احداث می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها