کد خبر: 271111
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۱:۰۳:۰۰
| |

رئیس مجمع کارآفرینان ایران اعلام کرد؛

افزایش 974 درصدی نقدینگی نسبت به 10 سال گذشته/ نرخ ارز 1200 درصد رشد کرد/ نقدینگی را به جای «مال سازی» به سمت تولید هدایت کنیم

محمدرضا دیانی رئیس مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به افزایش 974 درصدی نقدینگی نسبت به 10 سال گذشته اعلام کرد: در این میان نرخ ارز 1200 درصد رشد کرده و این تورم به دلیل هدایت نشدن نقدینگی به سمت تولید است.

افزایش 974 درصدی نقدینگی نسبت به 10 سال گذشته/ نرخ ارز 1200 درصد رشد کرد/ نقدینگی را به جای «مال سازی» به سمت تولید هدایت کنیم
کد خبر: 271111
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۱:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا دیانی در نشست خبری به مناسبت روز ملی کارآفرینی حمایت ویژه از بخش‌های تاثیر گذار در تولید اشتغال و رشد صادرات را مهمترین راهکار مواجهه با شرایط بحرانی در دوران تحریم برشمرد.

دیانی با اشاره به اینکه مسایل پیش روی اقتصاد کشور پیچیده اما در عین حال مواجهه با آنها ساده است، گفت: متاسفانه علی رغم امکان مواجهه با این مسائل و حل آنها کماکان بی توجهی به آنها وجود دارد.

رئیس مجمع کارآفرینان ایران یادآور شد: قطعاً تحریم‌ها تأثیرگذار است اما اینکه آیا در کم کردن آثار تحریم‌ها تا به حال اقدامی انجام داده ایم یا خیر جای بحث است.

دیانی با اعتقاد به اینکه جای بخش‌هایی که بتواند التیام بخش آثار تحریم‌ها باشد در مذاکرات دیپلماتیک خالی بوده است، گفت: استفاده از روابط دیپلماتیک در کاهش آثار تحریم ها نیازمند رویکرد تخصصی ویژه است که فقط کار مقامات دیپلماتیک و وزارت‌خارجه نیست بلکه نیاز به تخصص خلاقیت و نوآوری دارد که در 30 سال گذشته نداشته ایم و الان باید تجربه کنیم.

رئیس مجمع کارآفرینان با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل و لجستیک و بانکی ابزارهایی داریم که می‌تواند فشار و سختی‌های تحریمی را کاهش دهد، گفت: استفاده از این ابزارها صرفاً کار وزارت خارجه نیست بلکه گردان و لشکر خاص خود را می خواهد که امروز به طور کامل در صحنه نیست.

وی با اشاره به تجربه جنگ تحمیلی که با حضور مردم در صحنه توانست به موفقیت برسد و تجربه‌های مشابه آن گفت: در بحث مبارزه با تحریم‌ها هم باید مردم تقسیم‌بندی شوند در حالی که جای کارهای فنی و کارشناسی در کف صحنه کارزار خالیست و در این زمینه دچار مشکل هستیم.

دیانی اضافه کرد: در شرایط فعلی نیازمند نگاه متفاوت به بخش خصوصی و کارآفرینان به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها