کد خبر: 271109
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

وزیر اقتصاد و دارایی لبنان:

بدهی لبنان در سال 2018 به میزان 85.5 میلیارد دلار بوده است

وزیر اقتصاد و دارایی لبنان اعلام کرد که بدهی این کشور تا پایان سال 2018 میلادی 338 میلیارد و 128 هزار لیر لبنان معادل 85.5 میلیارد دلار (هشتاد و پنج ممیز پنج) بوده است.

بدهی لبنان در سال 2018 به میزان 85.5 میلیارد دلار بوده است
کد خبر: 271109
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی حسن خلیل با بیان این مطلب افزود که این مبلغ مربوط به ارز خارجی و پول ملی لبنان و وام های خارجی می شود و نسب سال گذشته 7.4 درصد افزایش یافته است.


وی با تاکید بر ضرورت استناد به این آمار و ارقام ها در تصمیم گیری ها، افزود: تهیه این آمار و ارقام به عهده کمیته های متخصص پارلمان است و هیچ آمار و ارقام پنهانی ای در وزارت دارایی وجود ندارد و در پایگاه الکترونیکی این وزارتخانه قابل مشاهده است.


وزیر دارایی لبنان با تاکید بر این که حتی یک سکه هم خارج از اصول و چارچوب قانونی هزینه نشده است ، تاکید کرد: ما اکنون به خاطر دلایل خارجی و داخلی در شرایط مالی سختی به سر می بریم و باید در سال 2019 میلادی اقدامات جدی و مسؤولانه اتخاذ کنیم تا بتوانیم میزان کسری ها در بودجه را کاهش دهیم.


بر اساس برخی آمارهای لبنان سومین کشور بدهکار جهان است و در 9 ماه گذشته فاقد دولت بوده است.


در هفته های اخیر پس از رایزنی های گسترده در نهایت دولت این کشور با 30 وزیر تشکیل و جمعه شب گذشته از مجلس لبنان رای اعتماد گرفت.


وزیر دارایی لبنان در ادامه با اشاره به موضوع افزایش حقوق و دستمزد و وجود 4 هزار و 900 بازنشسته خاطر نشان کرد: پیش بینی های ما در این باره درست بود و باید تغییری بنیادین در این بخش از بودجه صورت گیرد.


خلیل با اشاره به مسئله استخدام و هزینه های اشتغال گفت: ' شورای وزیران 55 بخشنامه برای استخدام صادر کرده است.


درآمد پایین و هزینه های بالا یکی از مسایل از مشکلات اقتصادی کنونی لبنان است که تاکنون برنامه های اعتراضی نیز در این ارتباط در بیروت به صورت محدود انجام شده و شرکت کنندگان در آن خواستار اقدام دولت برای ترمیم فاصله درآمدها و هزینه ها شده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها