کد خبر: 267324
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۶:۴۸
| |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ساخت 109 فروند شناور با سرمایه‌گذاری 256 میلیارد تومانی

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده خود تاکنون 109 فروند شناور با اعتبار 256 میلیارد تومان ساخته است.

ساخت 109 فروند شناور با سرمایه‌گذاری 256 میلیارد تومانی
کد خبر: 267324
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۶:۴۸

اعتمادآنلاین| محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت 44 فروند شناور که بین وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح انجام شد، اظهار کرد: ناوگان عملیاتی سازمان بنادر شامل یدک‌کش ها، شناور مخصوص‌ جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی، شناور‌های جستجو و نجات، شناور‌های انتقال افسران کنترل کشتی‌ها و غیره است که در قالب این قرارداد توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته می‌شود.

راستاد افزود: در گام اول 4 فروند شناور شامل دو فروند شناور انتقال افسران و دو فروند شناور جستجو و نجات ساخته می‌شود که اعتبار آن برای این چهار فروند 9.5 میلیون یورو است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: امداد و نجات در دریا ضروری است و وجود ناوگان مدرن و تخصصی از ضرورت‌ها در این حوزه است.

راستاد ادامه داد: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی دارای ناوگان دریایی جستجو و نجات است.

وی با اشاره به ساخت دو فروند شناور جستجو و نجات گفت: این شناور‌ها دارای آبخور 1.4 متر و با سرعت 40 نات در 15 ماه ساخته می‌شود و رقم قرارداد آن 5.1 میلیون یورو است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو شناور کنترل بازرسی و انتقال افسران 15 ماهه ساخته می‌شود و رقم قرارداد 4.4 میلیون یورو است.

راستاد تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده خود تاکنون 109 فروند شناور با اعتبار 256 میلیارد تومان ساخته است.

وی ادامه داد: 69 فروند شناور در حال ساخت داریم که 5 فروند آن به بهره‌برداری رسیده است و منابع آن 225 میلیون یورو برای ساخت است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: 4 فروند شناور در بخش بنادر با سرمایه‌گذاری 8.6 میلیون یورو در حال ساخت داریم و رقم ساخت شناور‌های در حال انعقاد قرارداد 9.5 میلیون یورو است.

وی گفت: برای تعمیرات اساسی شناور‌ها سالانه 150 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها