کد خبر: 267052
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۰:۳۲:۱۰
| |

وزیر نیرو مطرح کرد:

افزایش 11.4 برابری ظرفیت نیروگاهی برق پس از پیروزی انقلاب/ پیک مصرف رشد 16 برابری داشته است

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی پیش از انقلاب 7 هزار و 240 مگاوات بود اما اکنون به حدود 80 هزار مگاوات رسیده است.

افزایش 11.4 برابری ظرفیت نیروگاهی برق پس از پیروزی انقلاب/ پیک مصرف رشد 16 برابری داشته است
کد خبر: 267052
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۰:۳۲:۱۰

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف این وزارتخانه گفت: باتوجه به تغییرات انجام شده در محدوده وظایف وزارت نیرو طی سال های گذشته، هم اکنون تامین برق پایدار، توسعه صنایع تجدپذیر و استفاده از نیروگاه های خورشیدی و بادی برعهده ماست.

وزیر نیرو ادامه داد: تامین آب پایدار برای شرب، صنعت و بهداشت و همچنین بازچرخانی پساب های فاضلاب بخشی از دیگر وظایف اصلی وزارت نیروست.

وی تصریح کرد: جمعیت کشور نسبت به 40 سال قبل حدود 2.3 برابر افزایش یافته است، اگر کیفیت خدمات رسانی همچون گذشته بود، مشکلات بسیاری را در حوزه خدمات داشتیم.

اردکانیان با اشاره به ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور بیان کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاهی پیش از انقلاب حدود 7 هزار و 240 مگاوات بود که با وجود افزایش 2‌.3 برابری جمعیت، هم اکنون ظرفیت نصب شده با افزایش 11.4 برابری به حدود 80 هزار مگاوات رسیده است که حکایت از افزایش سرعت توسعه در کشور دارد.

وزیر نیرو تشریح کرد: اوج پیک مصرف پیش از انقلاب حدود 3 هزار و 400 مگاوات بود اما اطلاعات دقیقی در مورد اینکه پیک مصرف در تابستان و یا زمستان چقدر بوده در دسترس نیست این رقم هم اکنون با افزایش 16 برابری به 57 مگاوات رسیده است.

اردکانیان بیان کرد: طول شبکه برق ما از 82 هزار کیلومتر در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به 923 هزار کیلومتر رسیده که افزایش 11 برابری داشته است.

به گفته وی؛ تعداد روستا‌های برخوردار از نعمت برق در اول انقلاب 4 هزار روستا بود که با افزایش 13 برابری به 57 هزار روستا رسیده است‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها