کد خبر: 265941
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۴۷:۲۹
| |

معافیت گمرکی اعمال شده 727 درصد بیشتر از قانون بودجه سال 96 است

براساس گزارش دیوان محاسبات میزان پیش‌بینی معافیت‌های گمرکی در قانون بودجه سال 1396 کل کشور مبلغ 600 میلیارد تومان است، در حالی که در عمل مبلغ چهار هزار و شصت و شش میلیارد تومان معافیت در سال مذکور اعمال شده است.

معافیت گمرکی اعمال شده 727 درصد بیشتر از قانون بودجه سال 96 است
کد خبر: 265941
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۴۷:۲۹

اعتمادآنلاین| بنابر گزارش تفریغ بودجه سال 96 دیوان محاسبات، ارقام پیش‌بینی شده برای معافیت گمرکی و مالیاتی با ارقام واقعی عملکرد این معافیت‌ها مغایرت دارد.

در جمع‌بندی این گزارش آمده است: 1- پیشنهاد می‌شود بر اساس اطلاعات گزارش تفریغ بودجه، ارقام مربوط به پیش‌بینی معافیت‌های فوق، مورد بازنگری قرار گرفته و مبالغ واقعی درج شود. به عنوان مثال میزان پیش‌بینی معافیت‌های گمرکی در قانون بودجه سال 1396 کل کشور مبلغ ششصد میلیارد (600.000.000.000) تومان است، در حالی که در عمل مبلغ چهار هزار و شصت و شش میلیارد (4.366.000.000.000) تومان معافیت در سال مذکور اعطاء شده است.

2- درآمدها و هزینه‌های ارزی شرکت‌های دولتی به تفکیک درج نمی‌شود و این امر از شفافیت بودجه‌ای می‌کاهد، لذا پیشنهاد می‌شود، پیش‌بینی قانونی لازم مبنی بر درج درآمدها و هزینه‌های ارزی شرکت‌های دولتی پیوست مذکور به عمل آید.

3- دانشگاه‌ها بر اساس قوانین و مقررات خاص مجاز به انتقال مانده وجوه مصرف‌نشده به سال بعد می‌باشند، مطابق گزارش تفریغ بودجه در موارد عدیده‌ای با انتقال مانده به سال بعد، از هزینه وجه در محل مقرر خودداری نموده و منابع مذکور را صرف اموری می‌نمایند که با اهداف قانون‌گذار مطابقت ندارد. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود در قوانین مربوط اصلاحات لازم برای ممانعت از این امر معمول و هزینه وجوه انتقالی به سال بعد در غیر محل مربوط توسط دانشگاه ها، ممنوع شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها