کد خبر: 265776
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

سیدمهدی فرشادان، عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

دولت و مجلس به دنبال کاهش مشکلات مردم در سال 98 هستند/ مشکلات سال 98 قابل پیش‌بینی نیست/ بنای بودجه بر این است به کسانی که در سال 97 دچار مشکل شدند، کمک کند/ بودجه فقر مطلق 8400 میلیارد تومان شد

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در سال آینده مشکلاتی داریم و در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست. اما بنای این بودجه بر این است که به کسانیکه در سال 97 دچار مشکل شدند، کمک کنند. دولت و مجلس و تمامی ارکان تلاششان بر این است که مشکلات کشور در سال 98 به حداقل برسد.

دولت و مجلس به دنبال کاهش مشکلات مردم در سال 98 هستند/ مشکلات سال 98 قابل پیش‌بینی نیست/ بنای بودجه بر این است به کسانی که در سال 97 دچار مشکل شدند، کمک کند/ بودجه فقر مطلق 8400 میلیارد تومان شد
کد خبر: 265776
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با تاکید بر عزم مجلس بر حل مشکلات مردم، گفت: تمام هم و غم اعضای کمیسیون تلفیق این است که شرایط و بستری را فراهم کنند تا کمترین میزان فشار به قشر ضعیف جامعه و مردم وارد شود.

او با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق ادامه داد: از 7 هزار میلیاردی که برای فقرمطلق در بودجه 97 گذاشته بودیم امروز 1400 میلیارد به آن اضافه کردیم و بودجه فقرمطلق 8400 میلیارد تومان شد که یعنی 20 درصد افزایش یافته است.

این نماینده مجلس گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارمندان در حد بضاعت و منابع درآمدی دولت افزایش خواهد داشت.

فرشادان، تاکید کرد: این موارد می تواند دورنمایی را از سال 98 برای مردم ترسیم کند. تا امروز با هیچ گونه افزایش قیمت حامل های انرژی موافقت نشده است و قیمت بنزین در سال آینده تغییر نمی کند. تمامی این موارد برای این است که به اقشار ضعیف و آسیب دیده جامعه کمک شود و در سال 98 متناسب با وضعیت تورمی که داریم این قشر بتوانند به راحتی به زندگیشان ادامه دهند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98، گفت: مضاف بر این 14میلیارد دلار برای خرید کالاهای اساسی کنار گذاشته شده است و این مورد هم برای کمک به مردم است تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود. این کار یک مقابله سیاسی و اقتصادی در برابر تحریم‌ها و شرایطی است که با آن مواجه هستیم. امیدواریم با اقدامات دولت و مجلس و تمامی ارکان نظام بتوانیم فشارها بر مردم را کاهش دهیم.

او ادامه داد: در مورد اشتغال باید تصمیمات اساسی گرفته شود و قطعا یکی از مشکلات کشور در حوزه اشتغال و بیکاری جوانان است. در سال 97، 1/5 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی پول برداشت شد تا بتوانیم اشتغال پایدار در روستاها ایجاد کنیم. تلاش ما این است که در حوزه اشتغال بتوانیم لایحه دولت را تقویت کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم کنترل تورم از سوی دولت، تاکید کرد: دولت باید برای کنترل تورم اقدام کند و اگر لازم باشد ما در مجلس برای ریل گذاری و قانون‌گذاری این آمادگی را داریم که به دولت کمک کنیم تا تورم کنترل شود و حداقل تورم را داشته باشیم.

فرشادان گفت: قطعا در سال آینده مشکلاتی را داریم و در حال حاضر قابل پیش بینی نیست. بنای بودجه بر این است به کسانی که در سال 97 دچار مشکل شدند، کمک کنند. دولت و مجلس و تمامی ارکان تلاششان بر این است که مشکلات کشور در سال 98 به حداقل برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها