کد خبر: 253614
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۲:۱۸:۰۰
| |

رضا ترکاشوند مطرح کرد:

کاهش معاملات غیربانکی‌ها در سایه مانور صرافی‌های بانکی/ دلالان به دنبال تحریک بازار ارز

دبیر کل کانون صرافان ایرانیان گفت: تامین ارز برای صرافی‌های بانکی به راحتی صورت می‌گیرد بنابراین این روزها شاهد نقش بیشتر این صرافی‌ها در مقابل غیربانکی‌ها هستیم.

کاهش معاملات غیربانکی‌ها در سایه مانور صرافی‌های بانکی/ دلالان به دنبال تحریک بازار ارز
کد خبر: 253614
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا ترکاشوند با بیان این که متقاضی برای دریافت 23نوع ارز خدماتی کم است، تصریح کرد: صرافی های غیربانکی مجاز نیستند به غیر از 23نوع ارز خدماتی و تا سقف 2هزار دلار معامله انجام دهند و این محدودیت ها منجر به کاهش معاملات این دسته از صرافی ها شده است.


ترکاشوند تاکید کرد: خرید و فروش ارز خارج از 23مورد بخشنامه بانک مرکزی توسط صرافی های غیربانکی حرکتی غیرقانونی است و باید جلوی آن گرفته شود.


او با اشاره به بیشتر شدن نقش صرافی های بانکی در انجام معاملات، بیان کرد: این روزها نقش بانک ها در انجام معاملات ارزی بیشتر شده که دلیل آن هم این است که صرافی های بانکی از لحاظ ارزی بیشتر تامین می شوند و همین موضوع عرصه را برای سایر صرافی ها تنگ کرده است.


دبیر کل کانون صرافان اضافه کرد: این موضوع تاثیر بسیار زیادی در برچیده شدن دست دلالان از بازار ارز داشته و معاملات با کنترل و نظارت بیشتری انجام می شود.


ترکاشوند با تاکید بر ایجاد فضای رسمی به جهت پاسخ به نیاز ارزی همه متقاضیان، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بازار شفاف و رسمی برای انجام معاملات شکل نگیرد و نتوانیم نیاز متقاضیان ارز را به طور رسمی و کامل تامین کنیم، مبادی غیر رسمی و دلالان همچنان فعالیت خواهند کرد.


او همچنین با اشاره به پیش بینی های دلالان مبنی بر افزایش نرخ ارز و ترغیب متقاضیان به خرید ارز تاکید کرد: دلالان فقط برای تحریک بازار و فروش ارز های خود به بازار جو می دهند که با وجود اقدامات خوب بانک مرکزی نباید آن ها را جدی گرفت.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها