کد خبر: 250613
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

یک کارشناس اقتصاد مطرح کرد:

در مسیر استارت آپ ها قرار بگیریم

وقتی رشد سرمایه گذاری و تولید وجود ندارد دولت با اندک حمایت، می تواند استارت اپ ها را در مسیر فعالیت های اقتصادی هدایت وراهبری کند.

در مسیر استارت آپ ها قرار بگیریم
کد خبر: 250613
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک اقتصاددان با اشاره به وجود جوانان تحصیلکرده جویای کار و نیز عدم سرمایه گذاری درشرایط کنونی اقتصادی کشور گفت: استارت آپ ها می توانند دربهبود معیشت و اقتصاد خانوادگی و شهری درآمدزایی مولد داشته باشند

وی با بیان اینکه درشرایط تحریم کنونی استارت اپ ها می توانند سبب بهبود فعالیتهای اقتصادی شوند گفت: وقتی رشد سرمایه گذاری و تولید وجود ندارد دولت با اندک حمایت، می تواند استارت اپ ها را در مسیر فعالیت های اقتصادی هدایت وراهبری کند.


وی با انتقاداز هدر رفت بسیاری از سرمایه ها نظیرضایعات بخش کشاورزی ودامی گفت: با وجود خیل عظیم کارکنان تحصیلکرده اکادمیک در شرکت ها ونیز طیف دانش اموختگان بیکار ومستعد درکشور، در موارد بسیاری در بخش تولید از ابزار علم بهره وری نمی شود.


این عضوهیات علمی دانشگاه تصریح کرد: دراستانهای شمالی کشور ضایعات شالیکوبی و پوست برنج می تواند بازیافت شود و برای تهیه کاغذ و انواع چوب ام دی اف و نئوپان استفاده شود و شرکت های استارت اپ با انجام مطالعات و کارهای پژوهشی می توانند این ایده را اجرایی کنند.


آرمان خاطر نشان کرد: دربسیاری ازکشورهای دنیا برای تهیه کاغذ هرگز از قطع درختان استفاده نمی کنند واز شیوه های باریافت ضایعات کشاورزی و امثالهم استفاده می کنند و به محیط زیست احترام می گذارنند و ازسوی دیگر رشد اقتصادی و بهبود کسب وکار در ان کشورها مثبت است.


این استاد دانشگاه با هشدار به جوانان اکادمیک گفت: اگر هم اکنون درمسیر استارت اپ ها حرکت نکنیم نه تنها اشتغال مولد بوجود نخواهد امد بلکه نرخ GNPو GDP کاهش خواهد یافت .


این عضوهیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه استارت اپ ها با بهره گیری از کارهای پژوهشی‌ می توانند شغل و ثروت ایجادکنند، گفت: وقتی برخی از شغل های گذشته توجیه اقتصادی ندارد جوانان جویای کار باید با بهره گیری ازتوان علمی، کسب وکار نو ایجاد کنند ودرامدزایی کنندو ارزاوری داشته باشند و هم اکنون دنیا به این سمت وسو حرکت می کند.

منبع: خبرگزاری اقتصاد ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها