کد خبر: 248789
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

دبیر کارگروه بیمه درمان:

شرکت های بیمه‌ای سودده نیستند/بیمه گران خواستار حذف مالیات بر ارزش افزوده

سید مجتبی عطری، دبیر کارگروه بیمه درمان گفت: شرکت‌های بیمه‌ای به همان میزان که درآمد داشته اند هزینه کرده اند و در واقع زیان نکرده باشند سودی نبرده اند.

شرکت های بیمه‌ای سودده نیستند/بیمه گران خواستار حذف مالیات بر ارزش افزوده
کد خبر: 248789
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سید مجتبی عطری، دبیر کارگروه بیمه درمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی در بحث درمان وجود دارد و ما انتظار داریم آن‌ها بتوانند در بحث درمان پیش رو باشند. این بیمه شامل 23.3 درصد سهم کل بیمه در کشور است.

وی افزود: برخی‌ها تصور می‌کنند بیمه تکمیلی مواردی که بیمه پایه تحت پوشش قرار نمی‌دهد را تامین می‌کند، اما در واقع بیمه تکمیلی مابه التفاوتی را که بیمه پایه پوشش نداده است را جبران می‌کند.

دبیر کارگروه بیمه درمان در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان سود یا زیان شرکت‌های بیمه ای بیان کرد: در سال 95 میزان پرداخت حق بیمه ها با درآمد آن ها برابر و حدود 7 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است، در واقع اگر زیان نکرده باشند سود هم نبرده اند.

وی افزود: این بین برخی شرکت‌های بیمه‌ای برای جذب مشتری خودزنی می‌کنند و با قیمت های پایین بیمه شونده را مورد حمایت خود قرار می دهند، بار‌ها تذکر داده شده و تاکید می‌کنیم که سقف‌ها و کف‌های خدمات بیمه ای در قانون سال 74 تعیین شده است.

همچنین در ادامه جلسه علی اصغر عنایت، دبیر کارگروه بیمه اتومبیل ابراز کرد: 50 درصد سهم پرتفوی صنعت بیمه مربوط به بیمه اتومبیل است.خودروهای صفر کیلومتر در حال حاضر با تمام مشکلات پشت سر گذاشته اند اجرایی می شود.

وی افزود: از زمانی که سهام صنعت بیمه آزادسازی شده است فضای بهتری رو به روی ما قرار دارد، اما هنوز نسبت جایگاه تعریف شده عقب هستیم.

محمد باباکردی، دبیر کارگروه بیمه مسئولیت با توضیحاتی راجع به فعالیت این نوع بیمه در نهاد‌های مختلف کشور ابراز کرد: این صنعت در حال حاضر نوظهور بوده و استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی و شمالی و گیلان را پوشش می‌دهد. در تلاشیم تا بتوانیم بیمه مهندسان و فعالیت‌های مربوط به آن‌ها را گسترده‌تر کنیم.

در پایان سربخشیان گفت: بیمه‌های عمر حتی بر اثر تورم هم افزایش قیمت نداده اند، بیمه‌های زندگی هیچ پیشرفتی در کشور نداشته اند و از رسانه‌های خواستاریم تا به حذف ارزش افزوده به مانند بانک‌ها و سپرده‌ها ما را یاری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها