کد خبر: 247739
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

امیدها برای توافق با چین کمرنگ شد؛

افت سهام آسیایی با تهدید تعرفه‌ای ترامپ/رشدارزش سهم‌ها متوقف شد

سهام آسیایی روز سه‌شنبه، پس از این که ترامپ امیدها برای توافق تجاری با چین را کم‌رنگ کرد، نتوانستند رشد خود در شب گذشته را ادامه دهند.

افت سهام آسیایی با تهدید تعرفه‌ای ترامپ/رشدارزش سهم‌ها متوقف شد
کد خبر: 247739
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از این که ترامپ امیدها برای توافق تجاری با چین را کم‌رنگ کرد، سهام آسیایی نتوانستند رشد جهانی خود در شب گذشته را ادامه دهند.

نیکی ژاپن به زحمت توانست 0.1 درصد بالا بیاید و شاخص سهام شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی300 هم 0.6 درصد رشد کرد.

سایر بورس‌های آسیایی نتایج موفقی نداشتند و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، 0.1 درصد افت کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی500 که دیشب با رشد شدیدی مواجه شده بود، امروز در بازارهای آسیایی 0.4 درصد افت کرد.

ترامپ در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت: انتظار دارد از این به بعد، تعرفه‌های فعلی بر واردات 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش دهد. البته او به این نکته هم اشاره کرد که این خیلی نامحتمل است که او درخواست چین برای کنار گذاشتن برنامه افزایش تعرفه خود را که برای 1 ژانویه تنظیم شده است، قبول کند.

این اظهارات با گمانه‌زنی‌های قبلی در مورد احتمال توافق تجاری 2 کشور در حاشیه اجلاس جی20، در تضاد بود. به این ترتیب در بازارهای ارز جهان، ارزهای حساس به تجارت، نظیر دلار استرالیا، در وضعیت دفاعی قرار گرفتند و دلار اندکی از ارزش خود در برابر ین ژاپن را از دست داد و به نرخ برابری 113.46 رسید.

یورو اندکی رشد کرد و به نرخ 1.1332 دلار رسید. در برابر ارزهای مهم جهان هم دلار با اندکی افت نسبت به دیشب، در نرخ 97.051 واحد ایستاد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها