کد خبر: 247410
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

علیم یارمحمدی:

کاهش قیمت مسکن در ماه های آتی بسیار ضعیف است/قیمت کنونی مسکن باید ثابت نگه داشته شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من بهترین سیاست و راه کار، محدود کردن تلاطمات نرخ بازار مسکن و ثابت نگه داشتن قیمت در شرایط کنونی است.

کاهش قیمت مسکن در ماه های آتی بسیار ضعیف است/قیمت کنونی مسکن باید ثابت نگه داشته شود
کد خبر: 247410
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیم یارمحمدی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره احتمال کاهش قیمت مسکن در ماه های آینده، گفت: به نظر من گره زدن تأثیر ارز بر قیمت بازار مسکن رویکرد و سیاست درستی نیست، زیرا قیمت ارز مدام در اقتصاد کشور در حال نوسان و بالا و پایین رفتن است و قطعا اگر این دو را مرتبط با هم بکنیم، در صورت افزایش چشمگیر قیمت ارز به ویژه دلار، آن زمان باید شاهد جهش چشمگیر قیمت مسکن باشیم.


کاهش قیمت مسکن در ماه های آتی بسیار ضعیف است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش قیمت مسکن در ماه های آتی بسیار ضعیف و غیر ممکن است، افزود: اقتصاد ایران همواره افزایش قیمت ها را تجربه کرده و به نظر نمی رسد که قیمت مسکن نیز از این موضوع مستثنی باشد.

قیمت مسکن در وضعیت کنونی باید ثابت نگه داشته شود

وی ادامه داد: به نظر من بهترین سیاست و راه کار، محدود کردن تلاطمات نرخ بازار مسکن و ثابت نگه داشتن قیمت در شرایط کنونی است، از این رو پس از آن می توان با اعمال سیاست های مالی فضا را برای افزایش توان خانوارها جدید خرید مسکن فراهم کرد.

تأثیر کمبود مسکن در افزایش چشمگیر قیمت ملک

یارمحمدی گفت: یکی از دلایل عمده بروز تلاطمات در بازار مسکن، کمبود عرضه و بالا بودن تقاضا است، این مسئله موجب شده که قیمت ها بالا برود و فروشندگان برای فروش ملک خود قیمت را افزایش دهند، از این رو بهترین راه کار در شرایط کنونی اجرای سیاست های تشویقی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن است.

کشور امروز به حدود 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد

وی گفت: بر اساس آمارها، کشور امروز به حدود 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد که این مشکل تنها با ساختمان سازی و توسعه سیاست ساخت مسکن رفع نمی شود.

حمایت مجلس از سیاست های وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن است و مجلس نیز قطعا از این سیاست ها حمایت می کند و می توان با برنامه ریزی مشترک در بودجه های سالیانه اعتبار خوبی را برای این عرصه فراهم کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها