کد خبر: 246526
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۷:۲۹:۰۰
| |

چگونه می‌توانید بسته حمایتی دولت را دریافت کنید؟

رکورد زنی قیمت های بازار و مشکلات ایجاد شده برای خانواده ها باعث شد تا دولت به فکر کمک به خانوارهای کم درآمد بیفتد.راه حلی که با عنوان "بسته حمایتی دولت"بر سر زبان ها افتاد تا اینکه در نهایت در دوم آبان ماه از سوی هیأت دولت بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد تصویب شد.19 روز پس از مصوبه دولت یعنی در 21 ابان ماه سال جاری ،اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی(مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت(واریز200هزارتومان به حساب حقوق) آغاز شد.

چگونه می‌توانید بسته حمایتی دولت را دریافت کنید؟
کد خبر: 246526
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۷:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است؛ دراین طرح به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از 100 تا 300 هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.

بسته حمایتی چه کالاهایی را هدف گرفت؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین ،کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوارها ست که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.

از کدام فروشگاهها خرید کنید؟

بر این اساس فهرست فروشگاه های طرف قرارداد طرح عبارتند از: فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

کارمندان دولت و واریز 200 هزارتئومانی به کارتهای بانکی شان

البته به جز مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همانطور که محمد شریعتمداری در هفته گذشته گفته بود، این بسته حمایتی مشمول شاغلین و بازنشستگان نیز شد و مبلغ 200هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از 3میلون تومان داشتند واریز شد.

محمد شریعتمداری در هفته گذشته درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته های حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد.

محمد شریعتمداری افزود: بسته های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای مختلف در اخیار این افراد قرار خواهیم داد گفت: برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ 200 هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر 3 میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیرد.

محمد شریعتمداری افزود: قرار است مبلغی نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته های حمایتی را به دریافت کنندگان در آمد زیر 3 میلیون از قشر کارگر و یا مستمری بگیران این سازمان تخصیص دهد.

وی ادامه داد: بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و ... که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است که با همان شرط در آمد زیر 3 میلیون تومان در اختیار آنها قرار میگیرد.

وزیر تعاون افزود: بسته حمایتی دیگری نیز برای دیگر بیمه شدگان و افرادی که در این گروه ها نبودند، پیش بینی شده که با همان شرط درآمد زیر 3 میلیون تومان در اختیار آنها قرار می گیرد.

اگر کمک دولت را نگرفته اید چه کنید؟

در حالی که دو مرحله این طرح تا حدودی اجرا شده گزارش هایی حکایت از آن دارد که خانوارهایی که مشمول دریافت این بسته می شوند هنوز موفق به دریافت آن نشده اند.این همان مساله ای است که انوشیروان محسنی بندپی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره آن اطلاع رسانی کرده و راه حل را به این خانوارها اینگونه اعلام کرده است:افراد و خانواده هایی که شرایطشان برای دریافت بسته های حمایتی فراهم است، اما هنوز نتوانسته اند این بسته ها را دریافت کنند می توانند به سایت سازمان بهزیستی مراجعه و این بسته ها را دریافت کنند.

محسنی بندپی در خصوص زمان توزیع بسته های حمایتی به بیمه شدگان نیز گفته است:منابع این طرح کاملاً از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شده و مشکلی نداریم و به زودی این بسته ها در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.وی همچنین خبر داده که بسته های اشاره شده علاوه بر افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به بیمه شدگان صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیز داده خواهد شد.

در این شرایط بود که روز یکشنبه 27 آبان ماه سازمان بهزیستی کشور شماره سامانه پیامکی را اعلام کرد تا افرادی که هنوز بسته های حمایتی خود را دریافت نکرده اند بتوانند با این شماره پیامک، نحوه دریافت بسته خود را پیگیری کنند.

همچنین بعد از چند ساعت از اعلام شماره پیامک از سوی سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی این شماره پیامک را تایید کرد و اعلام کرد که تمام افرادی که بسته های خود را دریافت نکرده اند می توانند با استفاده از این شماره پیامک مطالبات خود را پیگیری کنند. اما از ارسال مشخصات کارت بانکی و رمز دوم کارت خود به سامانه پیامکی اعلام شده خودداری کنند. چون برخی سودجویان با اعلام شماره پیامک مشابه، خواهان ارسال شماره کارت و رمز دوم هموطنان هستند تا از این طریق موجودی حساب بانکی آنها را سرقت کنند.

سوالات متعدد مردم

بعد از اطمینان دادن به تمام افراد جامعه درباره سامانه پیامکی مورد نظر، از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه ای صادر شد که در آن ذکر شده بود شماره پیامک 5000499 هیچ ارتباطی به طرح حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد ندارد و هموطنان هرگونه اطلاع رسانی را فقط از طریق این مرکز یا پیامکVEZART-REFAH دنبال کنند.

با این وجود، روز گذشته (دوشنبه 28 آبان ماه) انوشیروان محسنی بند پی سرپرست جدید تامین اجتماعی شماره پیامک اعلام شده را بار دیگر تایید کرد .

در شرایط فعلی مردم باید چکار کنند؟

علی رغم مشکلات موجود در اجرای طرح بسته حمایتی دولت کاملا مشخص است که در مرحله اول به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تعلق می گیرد. این موضوع با شماره گیری کد #4*4* و ارسال کد ملی سرپرست خانوار قابل استعلام است. بنابر این توصیه ما این است که اگر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بازنشسته نیستید، اما حقوق سرپرست خانوار شما کمتر از 3 میلیون تومان است، باید منتظر اعلام مراحل بعدی توزیع بسته حمایتی دولت باشید. به این نکته مهم دقت کنید که به هیچ وجه لازم نیست که شماره کارت و رمز دوم کارت خود را پیامک کنید.

بنا بر اعلام برخی سایتهای دولتی، سرپرستان خانوار برای اطلاع از اینکه مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند یا نه می توانند کد ملی خود را به شماره پیامک 5000499 ارسال کنند و پس از چند ساعت پاسخ آن را دریافت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها