کد خبر: 242435
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

تمام تحریم‌های لغو شده در سال 2015 دوباره اجرا می‌شوند

دولت آمریکا رسما از بازگشت «تمام تحریم‌هایی» خبر داد که در قالب برجام لغو شده بودند. مایک پمپئو و استیون منوچین، وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا امروز به‌طور مشترک این خبر را اعلام کردند.

تمام تحریم‌های لغو شده در سال 2015 دوباره اجرا می‌شوند
کد خبر: 242435
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تحریم های جدید واشنگتن بخشهای کشتیرانی، مالی و انرژی ایران را شامل می شود. این تحریم ها دومین رشته تحریم هایی خواهد بود که از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران به اجرا در می آیند.

بر این اساس کشورهایی که واردات نفت از ایران را متوقف نکنند و همچنین شرکت هایی که به داد و ستد به نهادهای تحریم شده ایرانی ادامه بدهند تحریم خواهند شد. با این حال هشت کشور از این تحریم ها فعلا معاف می شوند تا بتوانند به طور موقت به واردات نفت از ایران ادامه بدهند.

به گفته وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا تحریم ها تا زمانی که ایران به درخواست های واشنگتن از این کشور تن ندهد ادامه خواهد یافت.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که نام 700 شخص و نهاد ایرانی در جریان تحریم های جدید به فهرست تحریم شدگان اضافه خواهد شد. به گفته وی سامانه خدمات رسانی مالی سوئیفت در صورتی که به نهادهای مالی تحریم شده از سوی واشنگتن خدماتی ارائه دهد مورد تحریم آمریکا قرار خواهد گرفت.

او اظهار داشت: «سوئیفت تفاوتی با دیگر مجموعه ها ندارد.»

منبع: یورونیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها