کد خبر: 241879
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۵:۵۸:۰۰
| |

نادر جلالت، عضو شورای ملی زیتون اعلام کرد

تولید 90 هزارتن زیتون در سال جاری/ واردات زیتون کنسروی لازم نیست

نادر جلالت، عضو شورای ملی زیتون گفت: با وجود سرمازدگی و خشکسالی پیش‌بینی می‌شود که تولید زیتون به 90 هزارتن در سال جاری برسد.

تولید 90 هزارتن زیتون در سال جاری/ واردات زیتون کنسروی لازم نیست
کد خبر: 241879
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۵:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون درباره آخرین وضعیت تولید زیتون در سال جاری بیان کرد: علی رغم سرمازدگی باغات زیتون در استان های گلستان، سمنان،مرکزی و خشکسالی در فارس،میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه زیتون کنسروی روی دست تولیدکنندگان مانده است،افزود: افزایش تولید زیتون کنسروی در سال گذشته موجب شد تا بسیاری از کشاورزان به سمت و سوی تولید روغن زیتون روی بیاورند.

جلالت، تولید دانه زیتون را 80 تا 90 هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته 60 تا 70 هزارتن از این میزان به تولید کنسرو و مابقی روغن اختصاص یافت و امسال پیش بینی می شود که 50 درصد تولید به سمت روغنی برود.

عضو شورای ملی زیتون سرانه کنونی روغن زیتون را 200 تا 250 گرم اعلام کرد و گفت: براین اساس 16 تا 17 کیلو روغن در کشور مصرف می شود که پیش بینی می شود 4 تا 5 هزارتن از این میزان در داخل تولید شود.

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم، بیان کرد: با وجود افزایش مصرف زیتون کنسروی در مقایسه با دیگر کشورها، اما نیازی به واردات نداریم.

جلالت در پایان سرانه مصرف روغن زیتون کنسروی در دنیا را 450 گرم اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سرانه مصرف روغن زیتون در ایران به 700 گرم نیز می رسد که از این رو انتظار می رود تعادلی میان مصرف روغن زیتون و زیتون کنسروی برقرار شود که این امر در کاهش واردات روغن تاثیر بسزایی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها