کد خبر: 228591
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۳:۳۴:۰۰
| |

انوشیروان محسنی بندپی:

اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال کافی نیست

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اختصاص منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار کافی نیست و می توان تخصیص مبلغ بیشتری برای این طرح ها را درخواست کرد.

اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال کافی نیست
کد خبر: 228591
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست شورای عالی کار پیشنهاد داد با ارسال نامه به محضر مقام معظم رهبری و طرح مساله یاد شده، می توان منابع بیشتری را فراهم ساخت.


وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال یکی از الزام های اقتصادی و راه مقابله با تحریم ها محسوب می شود، بنابراین باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
بندپی افزود: آمارها نشان می دهد که به اشتغال روستایی توجه کمتری شده، در حالی که غفلت از این بخش، منجر به افزایش مهاجرت از روستاها به سمت شهرها و گسترش حاشیه نشینی می شود.


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: آمارها از تفاوت معنادار درآمد خانوار روستایی و شهری حکایت دارد و درآمد سالیانه یک خانوار شهری 36 میلیون تومان و خانوار روستایی20 میلیون تومان است که این امر به افزایش مهاجرت دامن می زند.


وی گفت: اجرای طرح اشتعال پایدار روستایی یک مساله مهم است و باید مراقبت شود تا منابع به انحراف نرود و رئیس جمهوری هم بر پایش طرح ها تاکید دارد.


بندپی بر ضرورت حمایت از اقشار کم درآمد تاکید کرد و گفت: تحریم ها بر گروهی از جامعه فشار زیادی وارد می کند که باید از این اقشار بیشتر حمایت شود و بپذیریم که خانواده ای با دریافت ماهانه 600 هزار تومان مستمری نمی تواند در مقابل فشارهای اقتصادی دوام بیاورد.


به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 28 مرداد ماه گذشته در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران کل استانهای این وزارتخانه گفت: مسیرهای اشتغال شناسایی و امور کارشناسی انجام شده و قوت و سرعت این برنامه ها را مشاهده خواهیم کرد.


محسنی بندپی با بیان اینکه در حوزه اشتغال وظیفه سنگینی برعهده این وزارتخانه قرار دارد، گفت: حوزه اشتغال روستایی، فراگیر، طرح کارورزی در محیط کار، کارورزی دانشجویان، برنامه های اشتغال حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید به شکلی اقدام، رصد و پایش شود تا شاهد اشتغال پایدار و مولد باشیم و از بیکاری پیشگیری کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها