کد خبر: 228349
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

گوشی‌های توقیفی آزاد نشد/ادامه نوسان قیمت به دلیل کمبود کالا

بازار گوشی تلفن همراه که در چند ماه گذشته به دلیل کمبود عرضه با مشکلاتی رو به رو بود، همچنان در انتظار صدور مجوز برای آزاد سازی گوشی های توقیفی و اجازه فروش برای آنها است.

گوشی‌های توقیفی آزاد نشد/ادامه نوسان قیمت به دلیل کمبود کالا
کد خبر: 228349
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بازار گوشی تلفن همراه و حواشی آن از جمله موضوعاتی است که طی چند ماه گذشته بر سر زبان‌ها افتاده و مشکلاتی را به دنبال داشته است.

فعالان این حوزه مسئله اصلی را کمبود کالا می‌دانند دلیل آن را می‌توان در مواردی همچون بسته بودن فروش شرکت‌ها و ممنوع بودن ثبت سفارش و واردات جست و جو کرد.

در کنار ممنوعیت ثبت سفارش، کالا‌هایی نیز در انبار وجود دارد که برای فروش به اجازه دولت نیاز دارد.

بنا بر اظهارات پیشین محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 100 هزار گوشی در بازرسی از شرکت‌های متخلف توقیف شده و همچنین 100 هزار گوشی در گمرک مانده است.

آذری جهرمی که ایجاد ثبات در بازارگوشی تلفن همراه را معطوف به ثبات بازار ارز می‌داند، اعلام کرده برای قیمت‌گذاری و نحوه عرضه نیاز به تصمیم گیری‌هایی هستیم که این تصمیم‌گیری‌ها با تاخیر همراه شده است.

برای اطلاع از آخرین شرایط بازار با مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی به گفتگو پرداختیم.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در خصوص آخرین شرایط بازار گوشی تلفن همراه گفت: همچنان شاهد خلأ کالا در بازار هستیم و گوشی‌های توقیفی وارد بازار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش تقاضا و کمبود عرضه هستیم، گفت: کمبود عرضه ناشی از بررسی‌های ارز تخصیص یافته شده به کالا‌ها و قیمت فروش آن است که زمان آن به دلیل طولانی شدن مشکلاتی را ایجاد کرده است.

محبی افزود: مجوز فروش به وارد کنندگانی هم که با ارز آزاد اقدام به واردات کرده اند تعلق نگرفته و تمامی فروشندگان منتظر اجازه فروش هستند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی اعلام کرد: با اجرای طرح ریجستری امکان فروش و استفاده از گوشی‌های مختلف در شبکه وجود ندارد و تنها باید از گوشی‌های تلفن همراهی که به صورت رسمی وارد شده اند استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: در شرایط فعلی کالا‌های موجود در بازار تنها از طریق مسافری وارد بازار شده که شاید سهم حدود دو درصد داشته باشند و نیاز 98 درصد باقی مانده، بی پاسخ مانده است.

آنچه مشخص است، افزایش سرعت العمل تصمیم گیرندگان این حوزه، حیاتی دوباره به اصناف و فروشندگان از یک سو و متقاضیان خرید گوشی تلفن همراه از سوی دیگر می‌دهد که نتیجه آن بازگشت رونق اقتصادی به این بخش است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها