کد خبر: 224090
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۸:۰۰
| |

قیمت خرید برنج اعلام شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز خرید توافقی برنج استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.

قیمت خرید برنج اعلام شد
کد خبر: 224090
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه خرید توافقی در ارقام پرمحصول و ارقام کشت سنتی انجام می شود گفت: ​براساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی هر کیلو برنج پر محصول ارقام ندا و نعمت با قیمت هر کیلو 52 هزار و 380 ریال با 8 درصد شکستگی و ارقام سنتی صدری،​ هاشمی و طارم با قیمت 9 هزار و 828 تومان با 8 درصد شکستگی در چهار مرکز خرید توافقی از برنجکاران خریداری می شود.

وی گفت: قیمت هر کیلو برنج شیرودی 58 هزار و 660 ریال با 8 درصد شکستگی خریداری می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: با افزایش میزان برداشت محصول برنج مراکز خرید در استان های گیلان و مازندران افزایش می یابد.

سیف تأکید کرد:​ دولت با توجه به سیاست کاهش تصدی گری برای ادامه روند خرید توافقی هدفگذاری جدی ندارد و هدف رونق بازار به علت رکود بازار برنج از سال گذشته است.

وی میزان خرید تضمینی گندم را تا امروز 8 میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و گفت: ​ارزش خرید گندم تا امروز 107 هزار میلیارد ریال است که حدود 102 هزار میلیارد ریال آن در سامانه خرید تضمینی گندم ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: تاکنون 52 هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران پرداخت شده است.

سیف گفت: 50 درصد از طلب گندمکارانی که محصول خود را تا 97/5/3 به مراکز خرید تحویل دادند پرداخت شده است و تلاش می کنیم 50 درصد باقیمانده نیز تا پایان هفته به حساب کشاورزان واریز شود.

وی افزود: گندمکارانی که محصول خود را تا 97/2/31 به مراکز خرید تحویل دادند صددرصد پول خود را دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از افزایش میزان خرید گندم تضمینی در مقایسه مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود کاهش 26 درصدی بارندگی میزان خرید تضمینی گندم 1 درصد افزایش یافته است.

سیف افزود: میزان خرید گندم در 3 روز گذشته 147 هزار تن بوده که این میزان خرید در تاریخ خرید تضمینی بی سابقه بوده است.


وی گفت:​ پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 9 میلیون تن گندم خریداری شود.

تسهیلات ویژه بانکی به نانوایی ها پرداخت می شود

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: 3600 میلیارد ریال تسهیلات سالانه برای نوسازی و بازسازی واحدهای نانوایی اختصاص یافت.

یزدان سیف در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛­ با اشاره به اینکه براساس توافقنامه با بانک سپه،­ قرار است ماهانه 2 هزار فقره تسهیلات به نانوایان اختصاص یابد، افزود: ماهانه 150 میلیون ریال تسهیلات با سود 15 درصد یعنی 3 درصد کمتر از سود مصوب 18 درصد به واحدهای نانوایی پرداخت می شود.

وی گفت: مجموعا تا پایان سال،­ 24 هزار فقره نانوایی از تسهیلات ویژه نوسازی و بازسازی بهره مند شوند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای نانوایی از شهریور در شعب بانک سپه آغاز می شود.

سیف تاکید کرد: پرداخت تسهیلات با کمترین تضامین و آسان ترین روش ها به واحدهای نانوایی متقاضی پرداخت می شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها