کد خبر: 224084
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۰۱:۰۰
| |

رئیس جامعه هتلداران ایران مطرح کرد:

تقاضای ارزی شدن نرخ هتل ها برای مسافران خارجی

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: در شرایط ارزی کشور، صاحبان هتل ها تقاضا دارند بهای اتاق ها برای گردشگران خارجی بصورت ارزی محاسبه و دریافت شود.

تقاضای ارزی شدن نرخ هتل ها برای مسافران خارجی
کد خبر: 224084
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران یکی از مشکلات عمده هتل های کشور در شرایط فعلی را ریالی بودن نرخ ها عنوان کرد و گفت: همه جای دنیا نرخ هتل ها برای گردشگران و مهمانان خارجی بصورت ارزی است اما در ایران این اتفاق تاکنون رخ نداده و این مسئله با توجه به افرایش نرخ ارز مشکلاتی را برای هتل ها بوجود آورده است.


وی افزود: هم اکنون هتل ها دونوع مهمان خارجی دارند، دسته اول گردشگرانی که بصورت گروهی و درقالب تور به کشور سفرمی کنند و دسته دوم افرادی که بصورت فردی به هتل ها مراجعه می کنند که درحال حاضر در هیچ کدام از گروه ها هزینه هتل بصورت ارزی دریافت نمی شود.


رئیس جامعه هتل داران ایران با بیان اینکه ریالی بودن نرخ هتل ها برای گردشگران خارجی ، ابهاماتی را ایجاد کرده است گفت: این احتمال وجود دارد که برخی گردشگران نرخ هتل های خود را بصورت ارزی به برگزارکنندگان تورها پرداخت کنند اما کارگزاران تورها هزینه هتل را بصورت ریالی پرداخت می کنند و مشحص نیست سود حاصل از اختلاف نرخ ارز به جیب چه کسانی می رود.


حمزه زاده تاکید کرد: به تازگی مذاکراتی را با سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی داشته ایم تا ازاین پس نرخ هتل ها برای مهمانان خارجی ارزی محاسبه و دریافت شود و اطمینان می دهیم اگر این اتفاق رخ دهد قطعا رضایتمندی گردشگران خارجی را در پی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها