کد خبر: 222149
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۹:۴۴:۰۰
| |

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را 7.25 درصد حفظ کرد

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره سالانه را 7.25 درصد نگه داشت و اعلام کرد نرخ تورم کمتر از رقم از پیش تعیین شده باقی ماند.

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را 7.25 درصد حفظ کرد
کد خبر: 222149
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بانک مرکزی روسیه در جلسه سیاست گذاری خود نرخ بهره سالانه را 7.25 درصد حفظ کرد و اعلام کرد که به احتمال زیاد در سال 2019 میلادی موضع خنثی خود را تغییر دهد.

بانک روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که تورم سالانه کمتر از رقم از پیش هدف گذاری شده باقی مانده و تمایل دارد که به 4 درصد بازگردد. البته این تصمیم بانک مرکزی روسیه توسط اکثر کارشناسان اقتصادی انتظار می رفت و اکنون بازار در انتظار واکنش کسب و کار به افزایش قریب الوقوع مالیات بر ارزش افزوده و به دنبال آن گمانه زنی برای رشد تورم است.

بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرد که قیمت مصرف کننده در پایان سال جاری میلادی 3.5 تا 4 درصد افزایش پیدا کند و تورم سالانه به طور موقت در سال 2019 میلادی به بیش از 4 درصد برسد و در اوایل سال 2020 میلادی نرخ رشد قمیت مصرف کننده به 4 درصد باز گردد.

بانک روسیه اعلام کرد تورم سالانه در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن 2.3 درصد بود و انتظار می رود در ماه جاری میلادی بین 2.5 تا 2.6 درصد باشد.

همچنین بانک روسیه برآورد کرد رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 میلادی 1.5 تا 2 درصد باشد که همگام با ساختارهای این کشور است.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد جام جهانی 2018 کمک مثبتی به نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه دوم با 0.1-0.2 نقطه درصد کرد. جلسه بعدی تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ بهره در روسیه در چهاردهم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها