کد خبر: 222019
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

تجارت روسیه و ترکیه به 100 میلیارد دلار افزایش می یابد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری ترکیه اعلام کردند که تجارت بین دو کشور را به 100 میلیارد دلار افزایش خواهند داد.

تجارت روسیه و ترکیه به 100 میلیارد دلار افزایش می یابد
کد خبر: 222019
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دو رییس جمهوری روز گذشته در حاشیه دهمین نشست سران کشورهای گروه بریکس(شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در ژوهانسبورگ دیدار و گفت و گو کردند.


اردوغان در این دیدار گفت که با روند کنونی فکر می کنم که به هدف مورد نظر دست یابیم و در بحث گردشگری نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است و پیش بینی می شود که حدود 6 میلیون گردشگر روسی امسال از ترکیه دیدن کنند.


وی همبستگی بین ترکیه و روسیه را در تمامی زمینه ها موجب حسادت برخی کشورها عنوان کرد و افزود: دو کشور در تمامی زمینه ها از جمله سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری به سطح بالایی از همکاری ها دست یافته اند.


ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز با ابراز خرسندی از افزایش سطح روابط دوجانبه بین روسیه و ترکیه گفت: سال گذشته حجم تجارت بین دو کشور با رشد 40,5 درصدی به 22 میلیارد دلار رسید.


بنا به اعلام رسانه های ترکیه، دو رییس جمهوری در خصوص بحران سوریه، مذاکرات آستانه و نشست سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه در تهران و برخی تحولات منطقه ای به صورت محرمانه به رایزنی پرداختند.


دهمین اجلاس سران کشورهای عضو ائتلاف اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس (متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) از دو روز پیش در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آغاز شده و اردوغان به نمایندگی از ترکیه و به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی در این اجلاس شرکت کرده است.


رئیس جمهوری ترکیه مهمان این نشست است و در حاشیه این نشست دیدارهای دوجانبه ای با نخست وزیر هند و روسای جمهوری چین، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی انجام داد.


اردوغان پیش از سفر خود توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ترکیه با کشورهای عضو این گروه را از جمله اهداف خود برای شرکت در نشست سه روزه سران گروه بریکس اعلام کرد.


دهمین دور این اجلاس سران کشورهای گروه بریکس با موضوع 'بریکس در آفریقا: همکاری برای توسعه و تقسیم رفاه در چهارمین انقلاب صنعتی' در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها