بالا رفتن تب تور‌های خارجی با شایعات حذف ارز مسافرتی/ نحوه پرداخت ارز مسافران اصلاح می شود؟

بالا گرفتن تب شایعات حذف ارز مسافرتی در روزهای اخیر افزایش قیمت تورهای خارجی را به همراه داشته و در این بین آژانس های مسافرتی از وضعیت حال جاضر نهایت استفاده را می کنند.

بالا رفتن تب تور‌های خارجی با شایعات حذف ارز مسافرتی/ نحوه پرداخت ارز مسافران اصلاح می شود؟
کد خبر: 220848
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| با اجرایی شدن سیاست‌های ارزی جدید، نگرانی‌هایی برای تامین ارز مسافران ایجاد شد که بعد از مدتی برای مسافران حداکثر مبلغ 1000 یورو در نظر گرفته شد که برای کشورهای هم مرز به 500 یورو می‌رسد.


با توجه به اینکه روند گردشگری خارجی کشور بسیار تاثیر گذار از نظام ارزی است از این رو بحث ارز مسافرتی و شایعات حذف آن در چند روز اخیر بازار تور‌های گردشگری تابستانی را گرم کرده است.

به طوریکه با افزایش شایعات حذف ارز مسافرتی اغلب افراد در تلاش هستند تا به هر طریقی که شده در روز‌های آینده از ارز مسافرتی خود استفاده کنند و همین وضوع افزایش قیمت تور‌های خارجی را به همراه داشته است.

برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که بالا رفتن نرخ ارز در ماه‌های اخیر رکود را بر بازار تور‌های گردشگری حاکم کرده بود و این شایعات تاثیر به سزایی بر گرم شدن بازار تور‌های مسافرتی داشته است.

برنامه ای برای حذف ارز مسافرتی نداریم

این درحالی است که هنوز بانک مرکزی دستوری مبنی بر حذف ارز‌های مسافرتی ابلاغ نکرده و در این راستا رئیس بانک مرکزی اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای حذف ارز مسافرتی نداریم.

با این حال مردم بدون توجه به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی به دنبال رزرو کردن تور‌های گردشگری هستند و همین موضوع بالا رفتن قیمت برخی از تور‌ها در چند روز اخیر به همراه داشته است.

روشن شدن نحوه پرداخت ارز مسافرتی تا چند روز آینده

در همین راستا مهدی کسرائی‌پور مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در رابطه با تعیین تکلیف ارز مسافرتی صراحتا اعلام کرد که نحوه پرداخت ارز مسافرتی تا چند روز آینده مشخص می‌شود.

همچنین این مقام مسئول بانک مرکزی پیشنهاد‌های جدیدی برای اصلاح نحوه پرداخت ارز مسافرتی مطرح کرده است که در ستاد اقتصادی دولت در حال بررسی است.

با این تفاسیر حذف ارز مسافرتی بدون در نظر گرفتن محلی برای تامین آن ممکن نخواهد بود و باید منتظر ماند و دید تصمیم جدید ارزی برای تامین ارز مسافران از سوی ستاد اقتصادی دولت چه خواهد بود و تب داغ تورهای تابستانی فروکش خواهد کرد یا خیر.

چقدر ارز مسافرتی پرداخت شد؟

گفتنی است آخرین آمار از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که از زمان اجرایی شدن سیاست جدید ارزی که تقریبا 3 ماه بوده بالغ بر 300 میلیون دلار ارز برای سفر‌های خارجی با نرخ دولتی به مسافران پرداخت شد که با توجه به شرایط ارزی کشور این امر در روز‌های اخیر انتقاد‌هایی را به همراه داشته است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها