کد خبر: 218308
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

مدیرعامل برق حرارتی خبر داد:

طولانی شدن آغاز ساخت نیروگاه توسط یونیت ترکیه/سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه سخت شده است

مدیرعامل برق حرارتی با بیان اینکه مراحل اجرایی و آغازین ساخت نیروگاه توسط یونیت ترکیه طولانی شده است، گفت:بر سر جزئیات آغاز ساخت دو نیروگاه توسط یونیت یک سال است که در حال مذاکره هستیم و در مراحل انتهایی قرار داریم.

طولانی شدن آغاز ساخت نیروگاه توسط یونیت ترکیه/سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه سخت شده است
کد خبر: 218308
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن طرزطلب مدیرعامل برق حرارتی در خصوص آخرین وضعیت احداث نیروگاه یونیت ترکیه و اینکه چرا آغاز پروژه توسط این شرکت تا این حد طولانی شده گفت: یونیت ترکیه سرمایه‌گذار خارجی است و به طور طبیعی نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا وقتی قرار است سرمایه‌گذاری صورت گیرد حتماً غیر از آن آورده سرمایه‌گذار خارجی حتماً باید تسهیلاتی هم وجود داشته باشد که از بانک‌های تجاری برای اجرای این نوع پروژه‌ها اخذ شود؛ بنابراین پروسه زمان‌بری است و متوسط آن در دنیا کمتر از 2 سال طول نمی‌کشد.

وی افزود: به هر حال تاکنون برای ساخت نیروگاه توسط یونیت ترکیه 2 ساختگاه در نظر گرفته شده است و اقدامات و مجوزات داخلی آن توسط دولت اخذ شده است اما اینکه تضمین لازم صادر شود که مورد قبول سرمایه‌گذار و وام‌دهنده‌های خارجی قرار گیرد خیلی طول کشیده است.

طرزطلب خاطر نشان کرد: حدود یک سال است که در حال مذاکره هستیم و در مراحل انتهایی قرار داریم و درباره کل متن مذاکره کردیم؛ نکات کوچکی در متن وجود دارد و باقی مانده است که اگر مذاکره نهایی شود به زودی متن را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: این دو ساختگاه در ساوه و زاهدان به میزان 2080 مگاوات در نظر گرفته شده است که احتمالاً تا چند ماه آینده نهایی می شود اما باید پذیرفت که کار سرمایه‌گذاری در نیروگاه سخت شده است و باید تحمل کنیم.

با گذشت حدود دو سال از ورود یونیت ترکیه برای ساخت نیروگاه در ایران و مشخص شدن دو ساختگاه هنوز عملیات اجرایی این دو نیروگاه آغاز نشده است.در همان روزهای ابتدایی این شرکت برای احداث هفت نیروگاه جدید با ظرفیت 6000 مگاوات و به قیمت 4.2 میلیارد دلار در ایران خبر داد اما مخالفت‌ کارشناسان و دستگاه‌های نظارتی با نوع قرارداد این شرکت باعث شد این قرارداد تعدیل شود و سرانجام به عدد 1،2 میلیارد دلار کاهش یابد.

با این حال با گذشت ماه‌ها از صدور مجوز برای ساخت این دو نیروگاه هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها