کد خبر: 216958
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

اختلال در کار بیمارستان‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و چراغ‌های راهنمایی به دلیل عدم ارائه برنامه زمانبندی قطع برق

سخنگوی کمیسیون انرژی عدم سیاستگذاری وزارت نیرو برای احداث نیروگاه جدید را از جمله ضعف‌ها برشمرد و گفت: این وزارت خانه باید برای خاموشی‌ها برنامه زمانبندی ارائه دهد تا مردم دچار مشکل نشوند.

اختلال در کار بیمارستان‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و چراغ‌های راهنمایی به دلیل عدم ارائه برنامه زمانبندی قطع برق
کد خبر: 216958
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی، درباره قطعی‌های پی در پی برق در شهرها و روستاهای کشور گفت: متاسفانه وزارت نیرو مطابق برنامه احداث نیروگاه و تولید برق جلو نرفته و سیاست‌گذاری نکرده و باعث شده این مشکلات بوجود آید.

وی افزود: بخش عظیمی از قطعی‌ها به خاطر کم کاری وزارت نیرو ، بخشی مربوط به عدم صرفه جویی مردم و بخش سوم نیز مربوط به کاهش نزولات آسمانی و از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برقآبی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: باید این سوال را از وزارت نیرو بپرسیم، چرا جذب سرمایه گذاری نکرد؟ چرا سرمایه گذار را تشویق به ورود به عرصه نیروگاه سازی نکرد؟ چرا انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری ایجاد نکرد و باعث شده ما با خاموشی مواجه شویم، البته مردم هم متاسفانه به خاطر برق ارزان صرفه‌جویی نمی‌کنند.

وی یادآور شد: باید کارخانجات فرسوده و خطوط تولیدی که انرژی بر هستند، صنایعی که انرژی بالایی مصرف می‌کنند، نوسازی می‌شدند و وزارت صنایع باید بیشتر روی این قسمت‌ها سرمایه گذاری می‌کرد.

قره خانی در ادامه تاکید کرد: از دیگر سهل‌انگاری‌های وزارت نیرو که به عنوان نقص و ضعف محسوب می‌شود عدم ارائه برنامه زمانبندی برای خاموشی‌ها است که باید برای شهرهای بزرگ ارائه شود تا مراکزی مثل بیمارستان‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و یا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با مشکل مواجه نشوند و مشکلی در خدمت‌رسانی بوجود نیاید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها