کد خبر: 189645
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۵:۱۱:۰۰
| |

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی مطرح کرد؛

سهم 25 درصدی بخش کشاورزی در اشتغالزایی/ مسئولان از صادرات حمایت کنند

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به سهم 25 درصدی تولیدکنندگان کشاورزی و صنایع جانبی در اشتغالزایی، حمایت از این بخش را یک ضرورت دانست.

سهم 25 درصدی بخش کشاورزی در اشتغالزایی/ مسئولان از صادرات حمایت کنند
کد خبر: 189645
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ۱۵:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: با توجه به آنکه 25 درصد سهم اشتغال در کشور مربوط به تولیدکنندگان کشاورزی و صنایع جانبی است و در صادرات آمار و ارقام خوبی داریم؛ بنابراین حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی یک ضرورت به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مجموع تولید محصولات کشاورزی در کشور 127 میلیون تن بوده است، افزود: براساس آخرین آمار فائو، 30 تا 35 درصد این میزان تولید تبدیل به ضایعات می شود درحالیکه این میزان تامین کننده غذای 8 تا 9 میلیون نفر است که در صورت صادرات خام و فرآوری شده این محصولات در صنایع تبدیلی می توان ارزآوری مناسبی برای کشور داشت.

نورانی با اشاره به چالش های پیش روی صادرات بیان کرد: زمانی که دولت یک شبِ تصمیماتی مبنی بر واردات کالا با دلار 4200 تومانی اتخاذ می کند،باید اذعان کرد که رویکرد دولت بیشتر حمایت از تولید کننده خارجی و واردات است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه صادرات مکمل تولید است و پتانسیل بالایی در تولید محصولات کشاورزی داریم، گفت: از نظر طعم و استانداردسازی در بسته بندی قابل رقابت هستیم؛بنابراین امضای پروتکل های دوجانبه امری ضروری به شمار می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها