کد خبر: 189086
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

تغییر سیاست نرخ بهره در آمریکا

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تأثیر کاهش ارزش دلار، پیش‌بینی آهنگ کند افزایش نرخ بهره در آمریکا و سیاست‌های مالی خنثی‌گرایانه چین 2.8 دلار افزایش یافت.

تغییر سیاست نرخ بهره در آمریکا
کد خبر: 189086
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با 2.8 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1320 دلار و 70 سنت معامله شد.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1318 دلار و 70 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1322 دلار و 40 سنت به فروش رفت.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک سال گذشته 93 دلار افزایش داشت اما نسبت به یک ماه گذشته با کاهش 24.7 دلاری همراه شد.

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره تقریباً ثابت بود و هر اونس از این فلز 16.67 دلار به فروش رفت و فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هر کدام افزایش 2 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز امروز در مورد بازار طلا نوشت: افزایش قمیت طلا متأثر از کاهش ارزش دلار بود؛ چراکه سرمایه‌گذاران چنین تصور کردند چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا آهنگ بسیار کندتری خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران چنین برداشتی را از سخنان جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو منطقه لوئیس آمریکا داشتند که اعلام کرد: آمریکا موضع مخالفی در برابر آهنگ رشد افزایش نرخ بهره در آمریکا دارد.

وی گفت: احتمال دارد نرخ بهره به یک سطح خنثی برسد که دیگر نیازی به محرک اقتصادی وجود نداشته باشد. از سوی دیگر بانک مرکزی چین هم سیاست مالی خنثی خود را ادامه می‌دهد و به‌شدت نقدینگی و رشد اعتباری را در وضعیت ثابت نگه داشته تا اینکه بتواند وضعیت ارز یوآن را تثبیت کند.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، آمریکا روز یکشنبه تهدید کرده است که شرکت‌های اروپایی که بخواهند تجارت با ایران داشته باشند، تحریم خواهند شد.

روز یکشنبه پامپائو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر کره شمالی به طور کامل برنامه‌های ساخت سلاح‌های هسته‌ای خود را متوقف کند، تحریم‌ها را از این کشور برمی‌دارد.

بسیاری چنین تعبیر کردند که این اقدام چشم‌انداز اقتصادی مثبتی را برای رقیب دیرینه‌اش یعنی کره جنوبی رقم خواهد زد.

گزارش رویترز حاکی است که صندوق اعتباری طلا SPDR بزرگ‌ترین صندوق حمایت از مبادلات تجاری طلا اعلام کرده است که موجودی این صندوق با 62 صدم کاهش به 857.64 تن رسیده است که این رقم روز قبل از آن 862.95 تن بوده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها