کد خبر: 167359
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

معاون طرح و برنامه‌ریزی خبر داد؛

رشد 21.8 درصدی صدور مجوز فعالیت واحدهای تولید در سال 96

رحمانی، معاون طرح و برنامه‌ریزی از رشد 21.8 درصدی متقاضی دریافت جواز فعالیت واحد تولید در سال گذشته نسبت به سال 95 خبر داد.

رشد 21.8 درصدی صدور مجوز فعالیت واحدهای تولید در سال 96
کد خبر: 167359
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی معاون طرح و برنامه‌ریزی در نشست خبری امروز(دوشنبه 10 اردیبهشت) که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: در راستای حمایت از تولید ملی، کارگر ملی و با توجه به نامگذاری امسال، وزارت صنعت اقدامات زیادی در این خصوص در نظر گرفته و بر این اساس چهار شورای معاونین در ارتباط با این موضوع تشکیل شده است که در این شوراها راهبردها و اهداف در خصوص حمایت از تولید داخلی مشخص و به معاونت‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه پروژهای مشخص شده برای سال 97 قابلیت ارزیابی، پیگیری و پایش دارند، تصریح کرد: موضوع نوسازی ناوگان تجاری کشور از نمونه‌های این پروژه است، همچنین برای هر پروژه مدیریت متمرکز تعرف شده تا میزان بهره وری در شرایط مناسب فراهم باشد.

رحمانی با اشاره به اینکه تقویت صنعت پوشاک یکی از پروژهای ویژه این وزارتخانه است، بیان کرد: صنعت پوشاک در کشور از صنایع سابقه دار و از جمله بخش‌هایی است که ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی و تقویت تولید را دارد.

این مقام مسئول، اذعان داشت: نوسازی صنایع و گسترش فناوری در این بخش، از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و معاونت صنایع هم به عنوان مدیریت متمرکز برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رحمانی با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های برنامه‌ریزی شده وزارت صنعت در سال 96 ، در سال 97 هم ادامه خواهد داشت، تشریح کرد: پروژه تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط از جمله پروژهای سال 96 بوده که در سال جاری ادامه خواهد داشت. 28 هزار و 529 واحد تولیدی کوچک و متوسط در سال گذشته تأمین مالی شده‌اند که عددی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان هدف گذاری شده بود، اما میزان منابعی که پرداخت شد بیش از این عدد بوده است.

وی در خصوص ارائه جواز فعالیت واحد تولید تصریح کرد: متقاضی دریافت جواز فعالیت واحد تولید در سال گذشته 21.8 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته است که این موضوع نشان از تمایل مردم برای فعالیت در تولید دارد.

رحمانی افزود: 998 فقره پروانه اکتشاف معادن در سال 96 صادر شد که حدود 25.5 درصد رشد داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: بحث اصلاح ساختار در خصوص بهبود فضای کسب و کار، حوزه صدور مجوز‌ها، توسعهدولت الکترونیک و بستن گلوگاه‌های مستعد فساد اداری از جمله اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 96 بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها