کد خبر: 163821
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۷ ۱۲:۰۶:۰۰
| |

سکه از یک میلیون و 700 هزار تومان عبور کرد

قیمت انواع سکه با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده به طوری که قیمت سکه تمام از مرز یک میلیون و 700 هزار تومان عبور کرده است.

سکه از یک میلیون و 700 هزار تومان عبور کرد
کد خبر: 163821
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۷ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به دنبال افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و عبور آن از مرز 5000 تومان قیمت سکه نیز با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است.

به طور کلی قیمت سکه به غیر وضعیت عرضه و تقاضا از دو عامل مهم تاثیر می‌گیرد. یکی قیمت دلار و دیگری قیمت طلای جهانی.

طلای جهانی در حدود یک ماه اخیر با تحول چندانی روبرو نشده است و قیمت آن با شیب ملایمی افزایش پیدا کرده است. اما عاملی که به نظر می‌رسد در افزایش قیمت سکه تاثیرگذار بوده است افزایش نرخ دلار است که از دو روز گذشته اتفاق افتاده است.

در حال حاضر قیمت سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و 714 هزار تومان رسیده است که بالاترین نرخ برای سکه تمام در تاریخ قیمت سکه به حساب می آید. پیش از این در اسفند ماه سال گذشته قیمت سکه تمام از مرز یک میلیون و 600 هزار تومان عبور کرده بود که تا آن زمان رکوردی برای این نوع سکه به حساب می آمد.

اما در حال حاضر در فاصله شاید کمتر از یک ماه با جهاش بیش از 100 هزار تومانی روبرو شده است.

نکته قابل توجه این است که در روز پنجم فروردین قیمت سکه تمام یک میلیون و 640 هزار تومان بود اما در فاصله یک روز 54 هزار تومان گران شده و به یک میلیون و 714 هزار تومان رسیده است.

به طور طبیعی این افزایش قیمت بر روی سایر اقلام سکه نیز تاثیر گذاشته است. در حال حاضر در میان دیگر انواع سکه نیم سکه 820 هزار تومان، ربع سکه 526 هزار تومان و سکه گرمی 340 هزار تومان قیمت دارد.

در تعطیلات نوروز با وجود توقف حراج سکه، پیش فروش همچنان ادامه پیدا کرد اما به نظر می‌رسد که این سیاست تاثیری بر ایجاد تعادل در بازار نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها