کد خبر: 162701
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۰۸:۳۹:۰۰
| |

دیدار مصطفی اف و کرباسیان:

ایران و آذربایجان در پایان نشست مشترک، 12 سند همکاری امضا کردند

وزیر اقتصاد گفت: تاکنون 12 سند همکاری بین ایران و آذربایجان تنظیم شده که علاوه بر یادداشت تفاهم، در مرحله عقد قرارداد هستیم.

ایران و آذربایجان در پایان نشست مشترک، 12 سند همکاری امضا کردند
کد خبر: 162701
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۰۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی در دیدار با شاهین مصطفی اف وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار کرباسیان اظهار کرد: رؤسای جمهور دو کشور در چند ماه قبل گفتگوهایی بایکدیگر داشتند که در همان راستا، باید مباحث مطرح شده، پیگیری شود.

وی افزود: در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به جمهوری آذربایجان هستیم که سفر مذکور بر اهمیت این اجلاس می افزاید. تاکنون 12 سند همکاری تنظیم شده که علاوه بر یادداشت تفاهم، در مرحله عقد قرارداد هستیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری آذربایجان در این دیدار با توجه به نتایج دیدارهای چهارساله گذشته، اظهار کرد: در چهار سال گذشته رؤسای جمهور ایران و آذربایجان بیش از 10 دیدار بایکدیگر داشتند که خوشبختانه این دیدارها منجر به نتایج ثمر بخشی شده است.

وی ادامه داد: مواردی همچون هم زیستی در منطقه ای مشترک، اشتراک فرهنگی و آداب و رسوم و... موجب تقویت روابط بین جمهوری آذربایجان و ایران شده است.

گفتنی است؛ در این اجلاس هیئتی 50 نفره متشکل از 5 رئیس سازمان و 14 معاون وزیر برای مذاکره وجود دارد. این دوازدهمین کمیسیون مشترک بین دو کشور است که واعظی نقش بسزایی در این امر داشته است.

کرباسیان ادامه داد: امید می رود در این مراسم، مطابق توافق های اولیه پیشین، موضوعات در قالب چهار کمیته مشترک بررسی شود تا نتیجه ثمربخشی به بار بیاید.

وی بیان کرد: این کمیته ها شامل اقتصادی، تجاری، صنعتی و بانکی، حمل و نقل و ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، علمی و تحقیقاتی است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: علاوه بر این موارد، مذاکره های دوجانبه در چارچوب سوابق همکاری های دوکشور مورد بحث قرار می‌گیرد.

کرباسیان همکاری های بانکی را از جمله موارد مورد تاکید دو رئیس جمهور در دیدارهای پیشین خواند و گفت: در زمینه همکاری های بانکی باید تمام جوانب مورد بحث قرار بگیرد. فکر می کنم ایران و طرف آذربایجان آماده همکاری با کمیته های مشترک هستند.

وی مذاکره های در زمینه کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اکنون فرصت برای کارشناسان فراهم شده تا زمینه های همکاری را به طور مشخص و دقیق مورد بررسی قرار دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نظر مثبت آذربایجانی‌ها را در خصوص همکاری های پزشکی یادآور شد و گفت: همکاری های دو کشور در دیدار امروز هیأت جمهوری آذربایجان با وزیر بهداشت و درمان و پزشکی کشورمان توسعه می‌ابد.

کرباسیان همچنین بر تعیین و تکلیف همکاری های گمرکی در مرزهای آذربایجان و نخجوان هم تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها