کد خبر: 258219
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:

کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری با کاهش 4.2 درصدی، از 21.2 درصد در پاییز پارسال به 17 درصد در پاییز سال جاری رسید، افزود: این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در این مدت تغییری را تجربه نکرده است.

کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 258219
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ طهمورث الیاسی بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نسبت اشتغال (سهم شاغلان در جمعیت 10 ساله و بالاتر) شاخص مهمی است که توجه به آن وضعیت اشتغال را بهتر ترسیم می‌کند.

وی افزود: بر اساس نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نسبت اشتغال چهارمحال و بختیاری از 31.1 درصد در پاییز سال 96 به 31.3 درصد در پاییز 97 افزایش یافته است.

الیاسی بختیاری تصریح کرد: همچنین نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری با کاهش 4.2 درصدی از 21.2 درصد در پاییز پارسال به 17 درصد در پاییز سال جاری رسید.

وی یادآور شد: این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در این مدت تغییری را تجربه نکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: البته توجه به این مهم ضرورت دارد که نرخ بیکاری منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تنها برآورد نقطه‌ای پارامتر نرخ بیکاری در جامعه بوده و تفسیر آن بدون در نظر گرفتن خطای معیار برآورد نقطه‌ای نیز عاری از اشکال نیست.

وی گفت: برآورد فاصله‌ای پارامتر یاد شده که در نشریه مرکز آمار ایران نیز موجود است بیانگر برآورد واقع گرایانه‌تری از این پارامتر است.

الیاسی بختیاری خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به مفاهیم بازار نیروی کار، تفسیر منفرد نرخ بیکاری به طور یقین تفسیر صحیحی نخواهد بود.

وی یادآور شد: لازم است نرخ بیکاری در کنار سایر اقلام آماری این طرح از جمله نرخ مشارکت، نسبت اشتغال و رشد اشتغال برای یک دوره زمانی (حداقل یک سال) تفسیر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها