کد خبر: 255379
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان:

بودجه خوزستان صرف عقب ماندگی‌های این استان می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به بودجه 98 این استان، گفت: خوزستان عقب ماندگی‌های زیادی را از زمان جنگ شاهد بوده است که باید این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. در سال‌های گذشته هم بودجه خوزستان اغلب صرف این عقب ماندگی‌ها شده است.

بودجه خوزستان صرف عقب ماندگی‌های این استان می‌شود
کد خبر: 255379
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا شریعتی درخصوص واکنش معاون رییس جمهور نسبت به ساخت‌وساز‌های غیر قانونی در شوش، تصریح کرد: واکنش ایشان نسبت به متولیان خوزستان نبوده است، بلکه مخاطب اصلی صحبت‌هایشان با عوامل اجرایی این موضوع بوده و نسبت به کسی تعرضی نداشتند، البته باید درباره جزئیات این مسئله بگویم، باتوجه به اینکه جاده ترانزیتی اصلی از جنوب به شمال، که عمده بار‌های کشور از بندر امام از این مسیر می‌گذرند؛ و با توجه به اینکه در نزدیکی شهر شوش یک تقاطع خطرناکی وجود دارد که آمار تصادفات و مرگ و میر در آن مکان بسیار بالا بود؛ مقرر شد که زیر گذری برای جلوگیری از این‌گونه حوادث احداث شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه 300 متر از این منطقه عمرانی ثبت ملی شده است، افزود: مردم و شهرداری برای پیشگیری از حوادث و تصادفات به صورت مکرر خواستار حل این مشکل بودند که در نهایت در چند روز گذشته شورای شهر شهرستان تصمیم به حفر این زیرگذر کرد و بنده هم بلافاصله بعد از اینکه در جریان جزئیات این موضوع قرار گرفتم دستور توقیف کار را صادر کردم.

وی تصریح کرد: با مسئولان میراث فرهنگی کشور هم برای بررسی این مسئله توافق شده است که در صورت وجود آثار باستانی، احداث زیرگذر این منطقه ممنوع شود، از طرفی در صورت عدم وجود میراث فرهنگی در این منطقه باید برای برطرف شدن بخشی از مشکلات مردم، این زیرگذر احداث شود. امیدواریم با برگزاری جلسه‌ای با مسئولان میراث فرهنگی شاهد برطرف شدن این موضوع باشیم.

شریعتی درباره هزینه بودجه 98 در سطح استان، یادآور شد: این بودجه در حوزه‌های مختلفی هزینه می‌شود، ضمن اینکه ما پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در استان داریم، در موضوعات نوسازی مدارس، جاده‌ها، آب، میراث فرهنگی و گردشگری، پرورژه‌های عمرانی شهری، بنیاد مسکن برای روستا‌ها و آب رسانی به روستاها و عشایر و حوزه بهداشت استان برنامه ریزی‌های کلانی داریم، ضمن اینکه ما در سال‌های گذشته هم شاهد اختصاص بیشتر بودجه به این استان بودیم و بیشتر بودن بودجه استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها صرفا مربوط به بودجه 98 نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دولت سازو‌کار مناسبی برای اختصاص بودجه به استان انجام داده است، تاکید کرد: خوزستان عقب ماندگی‌های زیادی را از زمان جنگ شاهد بوده است که باید این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. در سال‌های گذشته هم بودجه خوزستان اغلب صرف این عقب ماندگی‌ها شده است. در این راستا رئیس جمهور، معاون اول، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان مربوطه در این 3 سالی که بنده افتخار خدمت رسانی به استان خوزستان را دارم توجهی مناسبی به این استان داشتند. این عزیزان با بازدید‌های میدانی خود در جریان بسیاری از مشکلات و نواقص استان خوزستان قرار گرفتند و ما امیدواریم که این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم به تدریج مشکلات استان را بهبود ببخشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها