کد خبر: 253933
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

بیشترین گردشگران سلامت از کدام کشور به ایران می‌آیند؟

مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اغلب موضوع بیماری گردشگران سلامت که به اصفهان می‌آیند، مربوط به حوزه زیبایی و بیماری های سطحی می‌شود و بیشترین مراجعه گردشگران سلامت از کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس است.

بیشترین گردشگران سلامت از کدام کشور به ایران می‌آیند؟
کد خبر: 253933
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی نریمانی مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه اغلب موضوع بیماری گردشگران سلامت که به اصفهان می‌آیند، مربوط به حوزه زیبایی و بیماری های سطحی می شود،گفت: گردشگری سلامت، بیشتر مربوط به بیماری هایی می شود که جابجایی بیماران باعث تشدید بیماری آنها نشود مثل بیماری های مربوط به حوزه چشم پزشکی و بیمارانی که در حوزه های حساس همچون قلب مشکل دارند، قادر به جابجایی نیستند.

مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: چشم پزشکی از مهم ترین علل مراجعه گردشگران سلامت به اصفهان است، سوانح سوختگی در رده دوم و به تازگی دندانپزشکی و ناباروری نیز از دیگر حوزه هایی است که گردشگران سلامت زیادی را به خود جذب کرده است.

نریمانی گفت: آمار دقیقی در مورد گردشگری سلامت ایران و اصفهان وجود ندارد اما بیشترین مراجعه گردشگران سلامت از کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس است که موضوع سفر آنها عمدتا سیاحتی- سلامتی است.

وی فعالیت و اقدامات برای جذب گردشگران سلامت خارجی را نامناسب عنوان کرد و افزود: به رغم حضور هر ساله گردشگران خارجی در ایران، هنوز کشورمان به مرحله مناسبی برای جذب گردشگران سلامت خارجی نرسیده است و مسیر طولانی پیش روی توسعه گردشگری سلامت در ایران قرار دارد.

مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: ظرفیت مناسب و زیادی در بخش نیروی انسانی پزشکی و جراحی در اصفهان و کشور وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند نشده‌ایم.

وی حضور گردشگران سلامت خارجی در اصفهان را موجب تبلیغ این شهر در کشورهای مختلف دانست و گفت: استفاده و بازدید از مناظر طبیعی، گردشگری، تاریخی و تفریحی یکی از اهدافی است که می توان در بطن سفر گردشگران سلامت خارجی تعریف کرد تا گردشگری سلامت به رونق اقتصادی و تبلیغ فرهنگی منجر شود.

نریمانی یادآور شد: بی شک تقویت زیرساخت‌های گردشگری سلامت در اصفهان موجب تقویت حوزه‌های سلامت برای شهروندان اصفهان نیز می شود، سطح خدمات بهداشتی در شهر اصفهان پیشرفت خواهد کرد و شهروندان اصفهانی می توانند از امکانات فراهم آمده و مراکز درمانی استفاده کنند.

وی افزود: گردشگران سلامت فقط از مراکز درمانی شهر مقصد استفاده نمی‌کنند بلکه از تمامی امکانات تاریخی، گردشگری، رفاهی، تفریحی و ... شهر بهره برده و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: رونق گردشگری سلامت در اصفهان، موجب تشویق سرمایه‌گذاران به فعالیت در این زمینه و ترغیب سرمایه‌گذار به ساخت شهرک های سلامت می‌شود، بی شک منافع این شهرک‌ها صرفا مربوط به گردشگران سلامت نمی شود و شامل حال شهروندان نیز می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها