کد خبر: 251418
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج بیان کرد:

افزایش 250 درصدی قیمت‌ آجیل در شب یلدا

نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج گفت: بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها در استان آغازشده است، در جریان این بازرسی فاکتورهای فروش را با در نظر گرفتن سود متعارف برای فروشندگان با فاکتورهای خرید آن‌ها مطابقت می‌دهیم تا بتوانیم با این اقدامات شرایط بازار را تا حدودی کنترل کنیم.

افزایش 250 درصدی قیمت‌ آجیل در شب یلدا
کد خبر: 251418
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی رجب‌زاده نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج در خصوص افزایش چند برابری قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا، گفت: تولید پسته کشور در سال جاری نسبت به سال قبل با 70 درصد کاهش مواجه است، افزایش قیمت دلار و همچنین مسئله صادرات پسته منجر به افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت خشکبار در ایران بین 200 تا 250 درصد افزایش داشته است، گفت: قیمت‌ها در بازار غیرواقعی است، در حال حاضر قیمت هر کیلو کشمش از 15 هزار تومان در سال گذشته به کیلویی 50 هزار تومان رسیده و هر کیلو تخم کدو نیز 55 هزار تومان به فروش می‌رسد درحالی‌که سال گذشته هر کیلو 25 هزار تومان به فروش رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از مردم توان خرید آجیل و خشکبار شب یلدا را ندارند، گفت: بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها در استان آغازشده است، در جریان این بازرسی فاکتورهای فروش را با در نظر گرفتن سود متعارف برای فروشندگان با فاکتورهای خرید آن‌ها مطابقت می‌دهیم تا بتوانیم با این اقدامات شرایط بازار را تا حدودی کنترل کنیم.

رجب‌زاده بابیان اینکه بهتر است مردم برای شب یلدا خرید آجیل و خشکبار را فاکتور بگیرند و نخرند، گفت: قیمت‌ها غیرواقعی و نجومی است، مردم نباید چنین هزینه‌هایی را برای خرید این اقلام متحمل شوند و از طرفی با این حرکت مردم می‌توانند جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را بگیرند.

وی بابیان اینکه سیر صعودی افزایش قیمت آجیل و خشکبار از ابتدای سال جاری آغازشده است، گفت: چند روزی است که بادام‌هندی و آمریکایی که از خارج وارد کشور می‌شود به دلیل افت نرخ دلار کاهش قیمت داشته است اما هنوز هم قیمت‌های این اقلام در بازار غیرواقعی است و نسبت به سال قبل افزایش دو تا سه برابری داشته است.

نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج گفت: برخی افراد در این میان به‌عنوان دلال برای سودآوری بیشتر وارد عرصه شده و با انبار این محصولات موجب افزایش چند برابری قیمت‌های آجیل و خشکبار شده‌اند که باید دست این افراد سودجو را کوتاه کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها