کد خبر: 248968
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۳:۰۷:۰۰
| |

معاون عمرانی وزارت کشور عنوان کرد:

خراسان جنوبی عسلویه معدنی ایران

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت:خراسان جنوبی سومین فرودگاه راهبردی کشور را دارد و غنی در بحث معادن و دارای رتبه 4 در تعداد معدن است و به عنوان عسلویه معدنی شناخته خواهد شد.

خراسان جنوبی عسلویه معدنی ایران
کد خبر: 248968
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۳:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور امروز در جلسه تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی سومین فرودگاه راهبردی کشور را دارد لذا اصلا قابل قبول نیست که کمترین پروازها را به مرکز کشور داشته باشد.

وی افزود: فرودگاه استان خراسان جنوبی می تواند به عنوان دومین قطب حمل کالا و خدمات بعد از فرودگاه پیام تهران باشد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه تعصب،محبت و ایستادگی پای کشور مردم این خطه غرور آفرین است،افزود: قدرتی در استان خراسان جنوبی است که مظهر مقاومت و ایستادگی است.

جمالی نژاد گفت: در میان قدرت های موجود قدرت اکتسابی مهم است که تلاش و کوشش مسئولان را می طلبد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود:قدرت های خدادای و قدرت های اکتسابی تنها نمی توانند اقتدار را ایجاد کنند .

وی اظهار کرد:آنچه اقتدای ایران را چهل ساله نگه داشته است قدرت گفتمان است و توانسته دو قدرت دیگر را تکمیل کند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه پشت میز نشینی در شرایط سخت اقتصادی امروز جوابگو نیست،بیان کرد:امروز کشور به مدیران جهادی که به صورت شبانه روزی کار می کنند نیازمند هستند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه خدمت در استان خراسان جنوبی نعمت بزرگی است،گفت:با تلاش شبانه روزی و سبقه فرهنگی و عمرانی استان می توان به پیشرفت و توسعه همه جانبه رسید.

وی با بیان اینکه مدیران و استاندار باید از تمام ظرفیت های بهینه استانی استفاده کنند و همه جناح ها باید کمک کنند، گفت:متأسفانه بسیاری از شهردارهای ما برنامه های پنج ساله ندارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد:اولویت بندی در هر استانی باید در اولویت قرار گیرد و ساده زیستی را در پیشه کار خود قرار دهند.

وی گفت:خلاقیت و نوآوری را پیشه کار خود قرار دهند چرا که دیگر نمی توان با ابزارهای قدیمی مشکلات قرن بیست و یکم را حل کرد پس باید به ابزارهای جدید ورود پیدا کنیم.

جمالی نژاد افزود:خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور همواره نقش مهمی در توسعه علمی داشته است و دارای ظرفیت های کشاورزی و محصولات استراتژیکی چون زعفران و زرشک و رتبه های برتر در کیفیت این محصولات است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد:خراسان جنوبی غنی در بحث معادن و دارای رتبه 4 در تعداد معدن و اقدامات بسیاری در فراورده های معدنی است و به عنوان عسلویه معدنی شناخته خواهد شد.

وی بیان کرد:ایجاد صنایع تکمیلی و برند سازی و توسعه صادرات غیر نفتی برجسته خواهد شد.

جمالی نژاد گفت:با شناسایی فرصت های اولویت دار و طرح های توجیهی و فراهم کردن زیر ساخت های لازم اهتمام ویژه ای را برای توسعه منطقه خواهیم داشت .

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: باید با تکیه بر استعدادهای بومی در جهت مطالبات مردمی از جمله خطوط هوایی و چگونگی اتصال استان به شبکه راه آهن ریلی کشور و افزایش صادرات محصولات استانی به سوی پیشرفت استان قدم برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها