همزمان با هفته بسیج انجام شد

اعزام دومین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی بجنورد/ 5600 نفر اعزام خواهند شد

دومین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی بجنورد همزمان با هفته بسیج اعزام شدند و تا انتهای سال 5600 دانش‌آموز خراسان شمالی از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

اعزام دومین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی بجنورد/ 5600 نفر اعزام خواهند شد
کد خبر: 247047
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی طی سالیان اخیر به‌صورت پرشور و با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه در حال برگزاری است.

اسماعیل بیدکی، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بجنورد در خصوص اهمیت این اردوهای راهیان نور برای نسل جوان گفت: یکی از راه‌های آشنایی نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس حضور و شرکت در این اردوها و حاضر شدن در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس است.

وی آشنایی با ارزش‌های انقلاب و شهدا و همچنین انتقال حس رشادت و دلاور مردی‌های رزمندگان به نسل جدید را ازجمله دیگر اهداف و نتایج سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس بیان کرد و افزود: با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب باید روحیه فداکاری و حماسه‌آفرینی به نسل فعلی منتقل شود.

اعزام 5600 دانش‌آموز خراسان شمالی به مناطق عملیاتی راهیان نور تا پایان سال

علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز از سهمیه پنج هزار و 600 نفری دانش آموزان خراسان شمالی برای حضور در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: این سهمیه در سال گذشته 7 هزار و 300 نفر بوده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ظرفیت اختصاص داده‌شده در سال جاری به‌صورت کامل انجام‌پذیر خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را اردوی تأثیرگذار توصیف کرد و افزود: اثرات و بازخوردهای حاصل‌شده از این سفر بسیار بیشتر از تأثیرگذاری‌ها در کلاس‌های درس بوده و باعث ایجاد حرکت‌های جریان ساز فرهنگی شده است.

وی تمامی دانش آموزان دارای درس آمادگی دفاعی را مشمول این اردوی 5 روزه عنوان کرد و ادامه داد: دانش آموزان دختر تا پیش از امتحانات نوبت اول و اعزام دانش آموزان پسر تا پیش از آغاز سال 98 به‌پایان می‌رسد.

در سال گذشته بنا بر اظهارات مسؤولان هیچ‌گونه حادثه‌ای جدی برای کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی خراسان شمالی ایجاد نشد و اعزام‌شدگان با صحت و سلامت به شهرهای خود بازگشتند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها