نماینده کهگیلویه‌ و بویراحمد در شورای‌ عالی‌ استانها:

عایدی مردم از ثروت نفت و گاز استان فقر و فلاکت بوده است

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استانها با بیان اینکه مردم نجیب این استان بر روی گنج نشسته‌اند و رنج درو می کنند، گفت: عایدی مردم از ثروت نفت و گاز استان تنها فقر و فلاکت و بیکاری و آلودگی‌های زیست محیطی بوده است.

عایدی مردم از ثروت نفت و گاز استان فقر و فلاکت بوده است
کد خبر: 246878
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب الله عاملی مقدم در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان ها که صبح امروز در محل قدیمی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین چهار فصل و پایتخت طبیعت ایران است. استانی سرشار از محبت های خداوندی از دنای سربلند تا زاگرس استوار . با معادن غنی با استعدادهای غنی تر که همچون معادن گرانبهایش بکر و دست نخورده و بلا استفاده مانده است . سرزمینی است سراسر نعمت که دارای رودخانه هایی پرآب و طبیعت زیباست.

وی افزود: در زیر خاک این استان نفت و گاز به وفور یافت می‌شود و دارای جنگل های وسیع ، کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت های حاصلخیز با مردمانی صبور ، شریف اصیل و زحمتکش که به حداقل های زندگی راضی و شاکر هستند . از جمله مشکلات و محرومیت های این استان علیرغم آن همه نعمت و منابع عظیم که به طور مختصر به آنها اشاره شد متاسفانه این استان که در ردیف محروم‌ترین و توسعه نیافته ترین استان های کشور است. بهره مردم ما از استخراج و استحصال 700 هزار بشکه نفت در روز و 23 میلیون متر مکعب گاز که بخش اعظم و اساسی بودجه کشور را تامین می‌کند فقط دودهای خفه کننده و آلودگی های زیست محیطی و بیکاری خیل عظیم جوانان فقر و فلاکت محرومیت است.

نماینده کهگیلوبه و بویر احمد در شورای استان ها ادامه داد: مردم مستضعف این خطه از میهن با حسرت سرازیر شدن آب خدادادی طبیعت خویش به استان های همجوار و تامین آب شرب و زراعی آنها را نظاره گر بوده و خود از آن بی نصیب هستند. آن هم در حالی که عمده درآمدشان و تامین امرار معاش زندگی خود و خانواده شان از قدیم الایام فقط از راه کشاورزی و دامداری بوده که اینک به اجبار به تعطیلی کشیده است. سزاوار نیست که مردم نجیب این استان بر روی گنج نشسته و رنج می برند و حسرت ناامیدی درو می کنند. بنده به نمایندگی از همین مردم وجدان بیدار همه شما را که امروز در بستر امور نشسته اید و برنامه‌ریزی و تصمیم گیری هستید به یاری می طلبم .

عاملی مقدم عنوان کرد: توسعه نیافتگی، عدم وجود تاسیسات زیر بنایی و کارخانه های بزرگ، کندی روند تکمیل پروژه‌های جاری، بیکاری جوانان و مهاجرت بخش بزرگی از آنها به استان‌های برخوردار و توسعه یافته همجوار خالی‌شدن روستاها به سبب امکانات و در نتیجه نابودی تولیدات کشاورزی و دامپروری، جاده‌های غیراستاندارد و در یک کلام فقر و محرومیت و بدبختی است.

وی اظهار داشت: جنگل‌های بلوط که سرمایه طبیعی کشور و میراث نسل های متمادی گذشته و امانت نسل‌های آینده بود و شریان حیاتی تنفس مردم و تامین اکسیژن هستند چندسال است که به بیماری ناشناخته ای مبتلا و درختان کهن خشک شده و قامت آنها با زخم تبر بر زمین افتاده و تبدیل به ذغال می شوند. کدام مسئولی به فکر علت یابی این معضل اساسی زیست محیطی افتاده و کدام پروژه در جهت برطرف کردن آن به اجرا در آمده است؟

عاملی مقدم در پایان گفت: بایستی در پیشگاه تاریخ و در مقابل چشمان نگران این مردم و دربرابر وجدان خویش پاسخگو باشیم. باید تمام توان و تلاش خویش را به کار گیریم تا سیمای فقر و فلاکت محرومیت را از این خطه برداریم. مردم این منطقه همواره قانع ، قدردان ، قدرشناس، صبور و به دور از غوغاسالاری بوده اند. این استان که بیشترین منابع را دارد چهارراه ارتباطی قطب‌های صنعتی کشور است. با آب های آزاد بین المللی کمترین فاصله را دارد و می تواند شکوفا شود و قطب تولیدات صنعتی ، کشاورزی ، مرکز گردشگری ، نمونه توسعه یافتگی و رفاه باشد به شرط آن که مدیران دلسوز و دلسوزانی مدیر ، متعهد و متخصص داشته باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها