نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها:

مردم مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر ندارند

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها، گفت: مردم کشورمان دوران دفاع مقدس و حتی دوران تحریم‌های قبل را به یاد دارند ولی هیچگاه مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر نداشته‌اند.

مردم مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر ندارند
کد خبر: 246832
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| یعقوب دریانورد در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: هدف از تشکیل شورای عالی استان‌ها جامع عمل پوشاندن به اهداف قانون اساسی کشور است و بنابراین تبعیض زدایی از جامعه باید تحقق یابد و مشکلات استان‌های کشور در قالب طرح‌ها باید پیگیری و رفع شود.

وی بیان داشت: اگر امروز کرمانشاه هنوز از لرزه‌های یکسال پیش ویران است؛ اگر هنوز کودکان سر پل ذهاب باید در کانکس و کانتینر به تحصیل بپردازند؛ اگر خاک امان از هموطنان خوزستانی بریده است و نفس کشیدن را بر آنها سخت کرده است؛ اگر کم آبی، ریزگرد، طوفان شن و ماسه و خشکسالی سایه‌اش را از سر استان سیستان و بلوچستان برنمی‌دارد و هزاران مشکل پیدا و پنهان دیگر که در این کشور است از آن است که ما نظر همت خود را به تمامی آن مشکلات نیفکنده‌ایم و همه جزیره‌وار به دنبال مسکنی برای دردهای منطقه خود هستند.

دریانورد افزود: امروز هم اگر به دنبال حل مشکلی هستیم باید به صورت یکپارچه باشیم. غریب به یکسال از عضویت ما در شورای عالی استان‌ها می‌گذرد حال به کارنامه خود بنگریم چه می‌یابیم کدام مشکل از مشکلات مردم را حل کرده‌ایم؛ چه دردی از دردهای مردم را به واسطه شورای عالی استان‌ها درمان کرده‌ایم و چه چیزی در کارنامه یکساله ما موجب افتخار و رضایت شده است. من از استانی هستم که می‌توانم بگویم یک ایران کوچک است چرا که از تمامی اقوام در آن ساکن هستند و در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما دولت تدبیر و امید مانند دیگر دولت‌ها خالی از ایراد و اشکال نیست و باید مورد انتقاد قرار بگیرد.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها افزود: مردم صبور ما هنوز دوران دفاع مقدس را به خاطر دارند و همچنین هنوز دوران تحریم قبلی را به یاد می‌‌آورند ولی هیچگاه مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر ندارند. در این چند ماه گذشته بی‌ثباتی نرخ ارز و سوء مدیرت‌های اقتصادی چه بر سر مردم آورد و تمام دستاورد یک هموطن که با سال‌ها تلاش و کوشش بدست آمده بود به یکباره از بین رفت و در این میان فقط دلالان بودند که جیب‌های خود را پر کردند و فربه‌تر از پیش به منفعت‌های کلان دست یافتند.

وی ادامه داد: عدم تدبیر درخصوص ایجاد بازارچه‌های مرزی ، توسعه نامتوازن اقتصادی در مناطق مرزی، بی‌تدبیری در بخش کشاورزی، نبود اشتغال پایدار و دلایل دیگر موجب شد تا شاهد پدیده کوله‌بری باشیم و علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشت کوله‌بران هنوز تمهیدی در این خصوص اندیشیده نشده است و این امر موجبات نارضایتی عمومی و دامن‌زدن بر احساس تبعیض و بی‌مهری را فراهم کرده است.

دریانورد بیان داشت: علی‌رغم وعده‌های مختلف دولت درخصوص حفاظت از محیط زیست و تدبیر در امر مهم حفظ منابع طبیعی متاسفانه هیچگونه اقدامی به منظور جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه و تالاب‌ها و شور شدن کارون و ... به عمل نیامده است. این مشکلات از سوء مدیریت و عدم بکارگیری نیروهای شایسته ناشی می‌شود و تقاضای این جانب از دولت استفاده از نیروهای شایسته و متخصص است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها